torsdag 16 januari 2014

Mobilkameran

Jag gillar, att fota med mobilkameran. Nu är detta foto inte taget med min mobil utan lånemobilen som jag haft i dagarna tre. Det var en  Samsung med en utmärkt bra kamera. Fotot är taget i rörelse, och genom regnvåt bilruta, men det blev bättre än väntat. 
Jag gillar, den här sträckan. Lite ödesmättad stämning på vissa sträckor som här, och andra rena rama idyllen.
Den kallas i folkmun för linjen för att den är så rak. Den går mellan Ljungby och Vislanda i kronobergs län. Den byggdes en gång i tiden av AK arbetare

15 kommentarer:

Meta sa...

Det är tur att det blir bra bilder och att man kan ta när det dyker upp nåt bra. kameran är ju inte alltid med. Ser ut som om det inte tar slut någonstans utan går rakt upp i himlen
Ha en fin dag
kram meta

Hanna sa...

Kul att du testar på mobilkamera mer och mer, den är underskattad. Alla bilder behöver inte vara perfekta i skärpa och upplösning, huvudsaken man fångar det där speciella, vilket du lyckats med. Gillar din väg och snöpinnen som står där i sin ensamhet.

Violen sa...

Jättebra bild! Min mobil är så gammal att den inte har någon kamera så jag får helt lita mig till mina vanliga kameror! Men jag funderar på att köpa en ny och har hört att Samsung är bra!
Ha en bra dag!

Ezter sa...

Ibland lyckas man :) Ibland kvittar det om man har värstingkamera, det blir inte bra ändå! Denna bilden är fin!

Annemor sa...

Noen mobiltelefoner har rett så bra kameraer. Og det er bra, tilfelle man glemmer kameraet hjemme og det gjør man jo.
Rett linje dette.
Ha en fin dag.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2014/01/16/det-sner-i-dont-like-men/

Birgitte sa...

Man kan være heldig med sin mobil, de bliver bedre og bedre ;-)

Kerstins foto sa...

Mobilen är nog den bästa kameran då den i princip alltid är med en. Fotot blev toppen trots förutsättningarna. Regnvåta rutor kan göra allt så suddigt men inte i din bild. :)

Beppan sa...

Det går alldeles utmärk att fota i farten!
Har testat många gånger.
Dock inte med mobilkamera - som jag inte är kompis med.....

Monica o Jacob sa...

Ja dom har något extra dessa gamla vägar;-)
Ha en skön kväll

Stare Ström sa...

Det är ju praktiskt med mobilens kamera, eftersom den är med. Men jag är inte riktigt sams med min än. Ibland blir det bra bilder men oftast bara att kassera.

lottisen sa...

Vacker bild! Själv har jag svårt att få till bra bilder med mobilen..

llh sa...

Håller med dig helt och hållet! Gillar mobilkameran för att den är så smidig, lätthanterlig och den ger mig möjlighet att vara mer anonym när jag fotar. En "fotograf" stör ofta sammanhanget och får för mycket uppmärksamhet.
Gillar din bild mycket, den är suggestiv, har ett sug.

Anonym sa...

Häftig bild ! Calle

Freja sa...

De där AK arbetarna, de kunde bygga rakt de1 Finns en sån väg i mina barndomstrakter med, byggd av AKarbetare och spikrak i kilometer! Jag har en Samsungmobil och fotar mycket med den, men är inte alldeles nöjd. Tycker den är långsam att ta skärpa... Fast det beror nog mer på att jag försöker fota katter i rörelse. Får hålla mig till att fota katterna när de sover...

Nett sa...

Bra fotat, jag har en samsung s4 och jag fotar en hel del med den. Perfekt!

Copyrightskyddade bilder