tisdag 14 januari 2014

Skräp

Jag har valt att visa skräp i naturen, och intill ett hus. Det är inte vilket hus som helst utan det är det hus som jag först av allt kommer ihåg, alltså där jag bodde med far och mor tills jag var tre år för då flyttade vi in till köpingen. 
När jag besökte det i somras såg det risigt och tråkigt ut. Det hade varit trevligare att minnas det som det en gång var. Visserligen bodde det människor här nu också men troligtvis endast periodvis och säkerligen var det danskar eller tyskar.

16 kommentarer:

Ezter sa...

Tycker det ser fint ut på bilden!

Annemor sa...

Det er ikke lett å dømme fra bildet, men du som kjente stedet fra før, ser sikkert endringene og forfallet.
Ha en vakker dag :)
Mormor

Cecilia Artista sa...

Ditt barndomshem ser riktigt fint och idylliskt ut på bilden. Men verkligheten är kanske annorlunda.

Violen sa...

Tråkigt att din minnesbild fick sig en törn i kanten och att du upplevde tomten som skräpig! Det måste väl ha vuxit upp en hel del under alla år som gått! Ha en bra dag!

Anneli - A'la Foto sa...

Tycker också det ser jättefint ut på bilden! Harmoniskt och fint inramat med all grönska! Antar att du menar det där vita framför som ser ut som ett växthus, eller något liknande! Annars känns det väldigt rent och fint men förstår precis hur du känner eftersom du har en bild inom dig hur det ska se ut!
Intressant att du tycker min bloggbakgrund är rosa. Den är beigebrun men den drar nog åt det rosa hållet tack vare att text och bilder i bloggen är rosa! :) Kul att du gillar den! Det gör mig glad! :)

Ha en skön tisdag!

Mias Mix sa...

Syns inte så tydligt på bilden men jag förstår din besvikelse om det inte var omhändertaget som på er tid. Lite sorgligt!

Anki sa...

Tråkigt om det skräpas ner... syns inte så mycket i bilden, men lite igenväxt ser det ut...

Anita - Malta sa...

Som sagt, det syns inte så mycket på bilden men förstår din besvikelse. En jättefin tolkning !!

Paula i pörtet sa...

Hej, det måste självklart vara trist att se sitt forna hem förfalla, i alla fall tomten. Man får hoppas att byggnaden är i bra skick. Vet inte var i landet du bor, men där jag bor i glesbygden i södra Dalarna har vi alltför många hus som står tomma och förfaller.

Pysselfarmor sa...

Så synd att inte ett så fint hus och trädgård inte sköts! Ser ut att vara mycket igenväxt på den gröna ytorna. Och det förstår jag att du blir ledsen för man vill att det ska se ut precis "som förr".

ulla laiho sa...

Naturen tar fort tillbaka trädgårdar som inte sköts. Huset ser väldigt idylliskt ut.

LissenTo sa...

Inger, vilken historia du berättade hos mej. Tufft att flytta till ny ort, men jag hoppas att du ska trivas i din nya lägenhet och att nacken ska bli bättre. För värk kan göra att man tappar all lust och entusiasm. Tur att du har sonen, som du kan få tips och råd av.

Nu gör vi vårt bästa och ser framåt, det kommer säkert att bli bättre för oss.
Kram kram

Freja sa...

Jag tycker det ser skönt grönt och lummigt fint ut, så här på bild!

Klimakteriehäxan sa...

Grönskan döljer det värsta tror jag - ser säkert skräpigare ut om du kommer dit nu!

B i r g i t t a sa...

Jag tycker också det ser fint ut :)

Hanna sa...

Skräp i trädgården ser alltid tråkigt ut, förstår inte att folk vill ha det så. Fin bild dock.