fredag 24 januari 2014

Trevande försök...

... att tillverka origami av en gammal utläst pocketroman. Idén fick jag faktiskt från FB där någon hänvisade till YouTube där det finns många korta filmer om att tillverka sådana här skapelser.
Jag tyckte, det var trevligt och tänker gå en kort kurs att göra sådant här. Det finns vackrare saker än den jag gjort här, och det är det jag vill lära mig. Det är alltid roligt att lära sig något nytt vad det än är.  Jag blir aldrig för gammal för att lära mig nytt.
Klicka på länken nedan för att  se vad andra har bidragit med idag.
Fredagstema # 15
FÖR KÄNNEDOM
Ps. Jag börjar få skräppost på bloggen igen, vilket jag inte gillar. Därför överväger jag att lägga in ordkontrollen igen. Jag vet, att ingen (även jag) gillar det men jag gillar inte skräpposten när det är en hel hoper. Ds

12 kommentarer:

Beppan sa...

Spännande!! Det där måste jag kolla närmare på!

Annemor sa...

Skräp i postkassen er ikke morsomt.

Men det er denne brettesaken du har laget.
Ha en flott dag.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2014/01/24/en-liten-glipe-i-snevaeret/

Monica sa...

Ett otroligt läckert skapande;-)
Förstår inte riktigt har ALDRIG fått spam i min
blogg är det ett blogspotproblem tro
Ha en bra dag;-)

Violen sa...

Så kul det låter! Det verkar svårt men med små steg åt gången går det säkert bra! De som behärskar tekniken gör de mest underbara konstverk! Lycka till!

Eva Trillian sa...

Det där låter ju jättekul! Ska göra som Beppan och kolla närmare på det faktiskt!

naturglede/Randi Lind sa...

Så flott! Dette må jeg også se mer på! God helg!

lottisen sa...

De är fina de där bokskapelserna, skulle vilja testa jag med!

Anita - Malta sa...

Origami var något helt nytt för mig. Har aldrig hört ordet. Men vad spännande och jag tycker din skapelse är riktigt snygg !! Gillar din mening "Jag blir aldrig för gammal för att lära mig nytt". En superviktig inställning under livets resa.
Önskar dig en skön helg från ett väldigt blåsigt Malta !

Susanne Jonsson sa...

Fy vad trist med skräpposten :( Jag har sluppit hittills men så är inte min blogg så gammal heller. Hoppas jag slipper! Har aldrig tänkt på att man kan göra konst av en gammal utläst bok! Så coolt! Vad duktig du är som kan vika origami... jag kan vika ett flygplan - på sin höjd! Vilken fin blogg du har!

Hanna sa...

Så kul med origami. Jag tänkte göra en julgran av en gammal bok innan jul, men det blev inte av. Kreativt och väldigt snyggt!

Freja sa...

Läckert! Men jag skulle inte klara av att göra så med en bok, jag vill ha dem kvar som böcker. Eller förresten, den bok jag recenserar idag gör sig nog bättre som origami än som bok. Om jag nu inte ändå ska elda upp den...

Marit Johansson sa...

Så kul att återanvända en gammal pocketbok så!