torsdag 6 mars 2014

Idag gillar jag att kika i mitt fotoarkiv

Idag har jag suttit en stund och kollat lite i bildarkivet, och jag kunde inte låta bli att  kika extra länge bland mina blommor. För blommor det gillar jag som ni säkert har förstått. 
Jag längtar efter vårens rika blomning, varför jag valde den här skira hundkexet. Jag är lite svag för just skira blommor. Kanske för att jag många gånger själv har känt mig skör under livets resa. Skir och skör men seg.
Just den här växten sprider en hunungsartad doft som är ljuvlig. Det latinska namnet Sylvestris betyder skog, och skogen det är en plats som jag tycker om att vistas i.
Den är lite lömsk men det är inte jag. Lömsk är den då den lätt kan förväxlas med till exempel odört och den är giftig. Det gäller att se upp och tänka sig för i de vilda växternas värld.
En god dag önskar jag er alla.


12 kommentarer:

Violen sa...

Det är svårt att inte gilla den skira växten som du har fotograferat så fint!
Ha det bra!

ormbunke sa...

Ja man fastnar lätt i arkiven.Och då hittar man ett och annat guldkorn som du visar här. Sen slänger jag en hel del när man letar. Ha de gott.

Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Fru Eriksson sa...

Otroligt vackert foto på hudkexet som jag älskar att ha i buketter/Kram

Anitas Malta sa...

Ja, vem kan låta bli att gilla blommor och andra växter. Fin bild på hundkexet. Fin och tänkvärd jämförelse med dig själv, "skir och skör men seg". Tror vi är lite lika där ;-) Ha en skön fortsatt dag. Snart behöver du inte titta i arkivet för att kika på alla vackra blommor. Våren är på väg !!!

Nett sa...

Härlig bild, arkiven brukar jag ofta se över här hemma. Den får mig att drömma mig bort en stund :)

Freja sa...

Vacker bild som följs av en fin text, jag gillar ditt inlägg!

Scaniatjejen sa...

Så fint, vilken sommarkänsla! Ja det är verkligen roligt med blommor, jag längtar också.

llh sa...

Gillar med dig, växterna, dofterna och fotoarkivet

Eva Trillian sa...

Visst är det härligt att ha arkivet att titta i när man längtar :)
Vacker bild du valt att visa!

Kicki sa...

Jag hamnade också där idag!:) Jag drömde mig bort och ville vara där... Vacker blomma!

Lajsas Fotografi sa...

Visst är det kul att bläddra igenom sitt arkiv.. Speciellt när motivation och inspiration saknas =)