onsdag 5 mars 2014

Uteliv

Idag bjuder jag på flera bilder till temat.  
De är tagna med mobilkameran som är min trogna följeslagare på morgonpromenaderna.   
Håll tillgodo och en fin dag önskar jag er alla trots det grå och kalla vädret som envist hänger kvar i vårt avlånga land.
 Uteliv är temat för veckan, och visst är det skönt att  komma utanför dörrarna och lapa frisk luft. Däremot är vädret inte så värst skönt än. Tittar jag ut ser det vindstilla ut, men ack vad jag bedrog mig. Snålblåst och isigt varför en sittstund på bänken inte var aktuellt idag.
 Tittar man sig omkring vid strandkanterna ligger en del båtar i ån men de behöver ses över ordentligt innan det kan bli tal om uteliv och fiskafänge.
 Här råder det beskärning på träd och buskar för det är högaktuellt just nu.
 Då var det dags att passera skolan. Inget uteliv alls just vid tillfället för de hade lektion. Däremot såg jag en ensam cyklist fara förbi. Hängena på hasseln var sprängfyllda med pollen, och det begränsar utelivet för min del.
 Nu är det dags att se över kojan så det går att idka uteliv. Läget är förtjusande med utsikt över den lilla bäcken som rinner ut i Lagaån.

Längs med Ulvabäcken i backen intill hade påskliljorna kommit upp så pass att de var decimeterhöga och knopparna var på G.

18 kommentarer:

Scaniatjejen sa...

Du har lyckats få fina bilder trots att vädret inte är det mest lockande just nu. Hoppfullt att få se påskliljorna på gång!

Ezter sa...

Så många fina bilder! Ja, det är isande kallt!

Meta sa...

Alla former av uteliv är ju inte bra för alla, hoppas det inte blir för besvärligt i år,
ha en skön dag
Kram Meta

Artlover sa...

Fin beskrivning av ditt uteliv i både text och bild.

Cecilia Artista sa...

Trevliga bilder från din morgonpromenad. Vacker väg vid sjön!
Nu dröjer det nog inte alltför länge innan påskliljorna blommar. Ett riktigt vårtecken!

Violen sa...

Tack för en trevlig morgonpromenad! Det är skönt att komma ut och röra på sig även om vädret inte är det bästa. Men visst vore det en höjdare om solen ville visa sig igen efter alla gråa och trista dagar! Kanske i morgon!
Ha det bra!

Eva Trillian sa...

Jag hann tänka att dina bilder andas någon sorts väntan ... och så kom jag till sista bilden :) Klockrent! Våren! Det är klart att det är den som naturen väntar på!

Leena sa...

Tack för den virtuella promenaden! Det är verkligen skönt att komma ut även om det gärna hade fått vara lite soligare.

Marja sa...

Många fina utebilder i det grå vädret. Fin koja du hittade. Inte lika gles i väggarna som min. :)
Gillar växtkraften man anar i den sista bilden. :)

Annemor sa...

Nysetid for alvor. Der også.
Nå det er vel vår og da blir det også en del innetid. Da er det fint å kunne se utelivet på bilder.
Ha en deilig kveld:)
Mormor

Nett sa...

Härlig promenad med bilder :)

llh sa...

Ja vi får hålla oss i rörelse i utelivet, ännu är det för tidigt att slå sig ner på bänken.

Freja sa...

Härliga utelivsbilder, mer lockande hos dig än hos mig!

Pysselfarmor sa...

Visst är det härligt när våren står och bankar på dörren! Det liksom rister till i en och man vaknar till liv igen ;-)

Lajsas Fotografi sa...

Vilket härligt promenadstråk du hittat =) Vart i landet kan man hitta detta? =)

Anni sa...

Man tror ju nästan att man är i England med så tidiga påskliljor. Lite sol nu bara så är njutningen total!

Hanna sa...

Trots det gråa vädret och den ganska dassiga miljön så finns det hopp, hopp om att våren är på g. Snart så kommer naturen att blomma upp :-) Trevligt att få följa med på morgonpromenaden.

Erik Semlan sa...

Fina bilder från din morgonpromenad som visar hur långt våren kommit hos dig.
Ja, nu börjar en besvärlig period för allergiker.
Fast det finns väl medicin att ta för att dämpa pollens negativa inverkan på din allmänhälsa?
Härligt att du fann lite spirande vårblommor under promenaden.

Copyrightskyddade bilder