tisdag 4 mars 2014

Värdefull


Detta är min ana Dragon Thor Bengtssons gård. Gården finns kvar men är inte i släktens ägo längre. Den ligger i Visseltofta där jag har många rötter. 
Värdefullt för mig är att finna gamla foton på gårdar och personer som är min släkt.
Min son och hans sambo
Det finns så mycket värdefullt i livet, och jag väljer nummer ett.
Värdefullt och viktigt för mig  - ja allra värdefullast det är familjen och släkten. Jag anser, att det är mycket viktigt att känna till sina rötter för att veta vem man är, och därför släktforskar jag, och mycket roligt har kommit mig till kännedom.
Då min släkt iaf på den ena sidan har varit mycket förtegen om saker och ting så visste jag inte så mycket, men det har jag ändrat på. 
Jag lärt mig mycket om mig själv tack vare detta.
Min son och hans sambo kommer först när det gäller familjen, men även mina brorsbarn och det är tre stycken, och de är värdefulla för mig allihop.
Jag har även syskon som jag naturligtvis inte får glömma även om vi inte träffas så ofta som jag skulle önska, men det blir desto roligare när det sker.

Klicka på länken och du kan se vad andra tycker är värdefullt.

13 kommentarer:

Violen sa...

Så fint du beskriver det som är extra värdefullt för dig! Familjen är nog det viktigaste för flertalet av oss, så också för mig!
Önskar dig en skön dag!

Anneli - A'la Foto sa...

Låter härligt i din beskrivning av vad som är värdefullt!

Ha en fin fortsättning på dagen!

Hanna sa...

Fint att läsa om dina nära och kära, samt bilden med gården som du redigerat så vackert. Du kan verkligen skatta dig lycklig i livet med så många kära omkring dig (även jag) för det finns så många som är ensamma.

Monica sa...

Vilken underbar gård, klart att barnen och familj är det värdefullaste man har och här ingår ju vovvarna i familjen;-)
Ha en skön dag;-)

Leena sa...

Ja, du kommer med det tunga artilleriet - det finns ju inget mer värdefullt än ens familj. Så länge som allt är bra och alla har hälsan så kanske man inte tänker på det så mycket men är det problem så kan ge bort allt annat för att det ska bli bra igen.

Marja sa...

Ja så är det. Familjen är värdefull och de är även mycket värdefullt att veta vem man är och varifrån man kommer. Fint skrivet och fina foton! :)

Scaniatjejen sa...

Så härligt att ha en bild på en gammal släktgård! Du skriver så fint om din familj och släkt också! Familjen är verkligen viktig och jag gillar också att känna till mina rötter. Min hemby betyder också mycket för mig.

Klimakteriehäxan sa...

Självklart är inget man har mer värdefullt än barnen!

Annemor sa...

Å kjenne sine røtter er verdifullt. Og slektsforskning kan være både morsomt og i blant litt skremmende.
Ha en vakker kveld :)

Eva Trillian sa...

Ett vackert, kärleksfullt inlägg som gör mig varm om hjärtat :)

Anitas Malta sa...

Vad intressant med släktforskning. Att finna sina rötter och vad underbart att ha familj och släkt. Här på ön känns det faktiskt lite tomt ibland när det gäller mina anhöriga därhemma. Har tre systrar kvar men kontakten oss emellan är inte vad den varit och om mina rötter vet jag inte mycket alls eller snarare ingenting.
Ett helt underbart foto du visar på den gamla gården och fin bild på sonen din.

Freja sa...

Fin text!

Lajsas Fotografi sa...

Vilka fina och värdefulla bilder du visar upp för oss! =)