onsdag 19 mars 2014

Vindfångare

Vindfångare var temat idag, och tolkningen är fri därför har jag lekt lite i photoshop och jag fann att den vackra nässelfjärilen framhävs lite mer så här. 
Fjärilarna är flyktiga och färggranna, och det är precis så jag kan känna mig ibland, och kanske är det därför jag är så förtjust i dessa praktfulla insekter. De svävar omkring lite hit och dit och det finns säkert någon mening med detta beteende. 
Det är så jag kan tycka ibland ,att det kan vara så skönt att bara följa med flödet och bara vara.
En god dag till er alla var ni än finns.

19 kommentarer:

Stare Ström sa...

Och jag har sett en i år som flög fram så vackert!

Violen sa...

Helt underbar bild på den vackra fjärilen och en personlig tolkning av temat! Den gillar jag!
Ha en bra dag!

Hanna sa...

Mycket vackert. En fjäril som vi känner igen riktigt väl här i Sverige. Gillar din redigering med fokus på fjärilen och dess fina färger :-) Ha en fortsatt fin onsdag!

Artlover sa...

Mycket fin med skärpa. Kul att du har pysslat i Ps så fjärilen kom fram ännu bättre.

Anitas Malta sa...

En underbart vacker bild Inger med tänkvärda tankar bakom !!

Annemor sa...

Skjønnheten hos disse er alltid god å ta med seg. Fint redigert var det også.
Vakker dag til deg.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2014/03/19/vindfangere-i-fleng/

Erik Semlan sa...

Undrar vart fjärilarna gömmer sig när snön kommer i oönskad repris, som den gjort här och precis nu. Snöar för fullt, sådan där blöt snö som snabbt blir till slask. Hoppas det inte blir kallt på detta, då blir det halt, uj uj.
Hellre vår igen och lite fjärilar i solskenet som flyger runt.
Bra tolkning och fint foto.

Monica sa...

Otroligt fin bild på den lilla håriga;-)
Ha en skön kväll

Eva Trillian sa...

Sköra vackra vingar som rider vinden hur starkt som helst!
En vacker tolkning!

Scaniatjejen sa...

Så vacker bild, gillar redigeringen! Fjärilar är nog bland de vackraste vindfångarna.=)

Freja sa...

Fin tolkning, men vi ser verkligen helt olika saker hos fjärilar! Jag tycker de är otäcka kryp som luras med sina förglada vingar... De är näratn lika otäcka som spindlar...

FrökenChristina sa...

En riktig vacker vindfångare. Den andra idag. Får mig att tänka på sommaren.

Erik Semlan sa...

Konstigt, trodde jag kommenterat din vackra fjäril. Men tydligen blev det inget...
Fjuril flyger fladdrande fram, ungefär som ett flämtande stearinljus fladdrar till i en lätt bris.
Blåser det för mycket syns inga fjärilar till. Undrar vart de tar vägen, var gömmer de sig i väntan på flygbart väder?
(Förbaskat många siffror, lite svåra se på bilden är de också.)
Hoppas den besvärliga personen försvinner och att du snart kan ta bort kommentargranskningen. ;-)

Nett sa...

Vilken vacker bild på fjärilen :)

Leena sa...

Åh en sån perfekt bild och fin redigering! Och visst vore det skönt att kunna sväva med dem i sommarvinden!

Marit Johansson sa...

Jättesnyggt, jag gillar den där typen av redigeringar!

Lajsas Fotografi sa...

Helt fantastisk bild! =)

Pysselfarmor sa...

En så vacker bild och jag fick en stor dos sommar här! Tack!

ladyfi sa...

How gorgeous.

Copyrightskyddade bilder