söndag 20 april 2014

Helgbilden

Så var det då påskdagen, och besöket på Öland är över för den här gången. Trevlig påskafton med lite bilder från öa med hem. Som ni kan se blommar redan rapsen. Det är nog det tidigaste jag varit med om. (Jag kan inte garantera att det är raps men det ser iaf ut som det)
På påskafton är det alltid äggletning på tomten, och det är med stor förtjusning både stora och små ser fram emot detta. Jag måste dock erkänna att jag hade inte lyckats hitta mitt ägg ensam för påskharen hade varit särskilt klurig den här gången.
Trevlig fortsättning på helgen.

14 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Ja mycket är tidigt i år;-)
Att leta ägg på tomten tycker jag låter kul, verkar ha varit en riktigt trevlig helg.
Sture hälsar och tackar;-)
Ha en skön kväll:-)

ulla laiho sa...

Det är roligt med lekar som passar alla åldrar.

Våren har nästan exploderat den senaste veckan men det är fortfarande frostkallt på morgnarna.

Violen sa...

Låter som en härlig helg om man bortser från påskharens finurlighet med ditt ägg! Så fint rapsen blommar, alldeles gult och det passar ju bra till påsk!

Eva Trillian sa...

Oj! Redan? Det måste vara någon sorts rekord!
Önskar dig en skön annandag påsk :)

Freja sa...

Oj, här ligger det fortfarande snö kvar lite här och där...

Charlotta sa...

Raps i april, man häpnar. Men bra tajming med påskfärg. :D
Ha en fin avslutning på helgen!

Barbro sa...

Men rapsen brukar den inte blomma i juni? Jag minns när jag följde med sonen på skolresa till Danmark. Vi for i juni och då stod rapsen i blom, i guldgula fält, över hela södra Sverige tyckte jag.
Jag fascineras av olikheterna i vårt avlånga land. Tänk om vi skulle gömma ägg här, i meterhöga snödrivor. Då vore nog äggen oätliga innan någon hade upptäckt dem. Hundarna hade nog hunnit först. Ha en bra vecka och må så gott.

lilalili sa...

En riktigt gul och påskfin raps! Jag har inte sett hur långt den kommit i mina trakter ännu!
Ha en skön AnnandagPåsk!

Hanna sa...

Låter som en mycket skön och trevlig påskhelg. Ja nu växer det så det knakar ute, känns mer eller mindre som en explosion.

Husbilen-Ellen sa...

Vilken härlig tradition med äggletning. Det var jag själv med om som barn. Ha dé gott! Elisabeth

Maskeradgalningen sa...

Raps redan!
Roligt med äggjakt. Jag har alltid varit svag för sådant ��

Caroline sa...

Om det är någon tröst så har inte jag heller hittat mitt påskägg...

Fin bild!

Erik Semlan sa...

Ser vackert ut med den gula rapsåkern.
Tror dig när du skriver att det är ovanligt tidigt. Det kanske är positivt för hela sommaren? Trevligt med en tur till Öland.
Som tur var slapp jag leta, jag fick mitt påskägg, rikligt fyllt med godis, personligt levererad av min sambo.
Själv hade jag bara lite oätliga (?) påskliljor som påskgåva.

Marit Johansson sa...

Äggletning är en tradition som jag inte vuxit upp med, men jag har ändå börjat med det nu för min dotter alltså, det är kul!