fredag 23 maj 2014

Entusiast(er) är vi allihopa....

10 kommentarer:

anemonen sa...

Veteranbilsfantaster är riktiga entusiaster.

Violen sa...

Ja, de lägger ner mycket tid på sina bilar men har ju ett brinnande intresse! Jag gillar att titta på veteranbilar, särskilt när det är rally!

Cecilia Artista sa...

Även jag tycker det är kul att titta på veteranbilar även om jag inte är någon bilentusiast!

Stare Ström sa...

Som mina husarer då!

Erik Semlan sa...

I alla fall en per ekipage är garanterat entusiast, bilentusiast.
Trevligt att kika runt på de äldre bilarna när de har någon träff.
Ofta kan de berätta en del kring bilden om man frågar.

Tony sa...

En bil som var en liten dröm i många år.

Freja sa...

Ja, det krävs verkligen en entusiast för att ha tålamodet att fixa med gamla bilar. Fördelen med gamla bilar är ändå att det GÅR att fixa med dem själv, det är ju näst intill omöjligt med moderna bilar. Jag har en avställd folka variant från 72 som jag och mannen mekade med i flera år för att hålla den i gång, men till sist orkade vi inte längre. All ledig tid gick åt för att jaga reservdelar och byta ut de trasiga mot dem... Så sen klarade vi oss utan bil i tretton år, och köpte sen en fabriksny bil... Vi är inga äkta entusiaster alltså...

juanna sa...

Såå, fler som varit o beskådat veteranbilar o riktiga entusiaster.

Nett sa...

Vackert med de gamla bilarna :)

BP sa...

Japp, jag gillar också veteranbilsutställningar. Tyvärr har vi knappt några kvar i stor-Stockholm, mycket bättre söderut och i småorter.

Kul att du hängde på och gissade:-)

Copyrightskyddade bilder