torsdag 22 maj 2014

Ung i sinnet

Jag gillar, att min brorsdotter bryr sig om mig och kan umgås med mig. I tisdags var vi på vernissage i Markaryd och jag stormtrivdes. Att umgås med unga människor är något jag alltid har tyckt om för då kan jag hålla mig lite up to date om saker och ting. Som "gammal" mamma känner jag att det är viktigt att veta vad ungdomar har för syn på saker och ting och vad de tycker om. Själv hade jag min "storhetstid" på 60 och 70 talet. Hugaligen så gammal jag har blivit, men se det struntar jag i för det är hur man känner sig i själen som betyder något. Jag säger som min gamla moster Maja säger 
"man skall umgås med yngre då känner man sig ung och det gillar jag" Hon är en god förebild för detta uttalande. Hon är alert och ung i sinnet som en tonåring fast hon är 83.
Med dessa ord tar jag kväller så god afton alla bloggare.

11 kommentarer:

kristallinasfoton sa...

Kloka ord och en vacker brorsdotter som dessutom ställer upp som modell. Tummen upp för er båda två! Ha en trevlig kväll.

Erik Semlan sa...

Fin bild på din brorsdotter. Härligt med ungdomar och kul att umgås med dem också. Fast tempot kanske man inte kan hålla, hela kvällen. ;-)
Visst går åren, men så länge huvudet är vaket är det bara att hänga med. De yngre brukar stoppa mig om jag börjar berätta gamla minnen för mycket. ;-)
Kommer det att komma några bilder från vernissagen ni var på? Vore kul att se.

Kiki Freese sa...

Jag tycker det låter som kloka ord med bra innehåll.
/Kiki

Ezter sa...

Så synd jag inte visste det, då kunde vi ju setts ett par minuter!

Violen sa...

Det går bara att instämma! Det klankas ofta på ungdomarna men de har mycket att tillföra! Jag har ett barnbarn som håller mig à jour och det gillar jag!

Beppan sa...

Så inspirerande för både gammal och ung att umgås över åldersgränserna!

Hanna sa...

Haha, klart man ska umgås med yngre, men även med äldre. När jag pluggade på komvux i mitten på 90-talet lärde jag känna människor i alla åldrar, det var den bästa tiden i mitt liv.

Freja sa...

Härligt att få fortsätta känna sig ung och nyfiken på livet!

Eva Trillian sa...

Jag gillar att du har människor omkring dig som du gillar :) Det borde alla få ha :)
Det är en vacker brorsdotter du har :)

Anneli - A'la Foto sa...

Det låter helt ljuvligt! Själv känner jag mig gammal som om jag vore född på 1800-talet! Men jag gillar din inställning! :)

Hugskott och Höftskott sa...

I den åldern ger de oss något äldre sån energi tycker jag