tisdag 6 maj 2014

Utslagen

I helgen var jag på en tur till IKEA i Älmhult, men tyvärr hade jag bara mobilkameran med och den är inget vidare. Däremot hade jag turen att fånga den lite slokande tulpanen i trädgårdslandet.Snart är de ett minne blott, men i antågande såg jag att liljekonvaljerna redan är. En riklig blomning denna vår.

Det här gamla kyrkstallet passerade jag när jag for från IKEA. Det ligger i Stenbrohult. Här var Carl von LInnés far Nils präst en gång.

Den här veckan sponsras Helgbilden av Coop. Vinsten som lottas ut bland deltagarna är en 4 personers Basmatkasse värd 599 kr, den innehåller färska råvaror till middag för 4 personer vid 4 tillfällen samt recept som tar ca en halvtimme att laga.

9 kommentarer:

BP sa...

Här fastnar jag helt klart på bilden av kyrkstallet. Så himla vackert med ett tak som jag aldrig sett förut. Snyggt:-)

Ni ligger ungefär 2-3 veckor före oss vad gäller blomningen, å då ligger vi ändå tre veckor före "vår tid".

Violen sa...

Oj vad det är länge sedan jag var på IKEA! Det blir aldrig av, annars är det en bra utflykt en söndag!
Kyrkstallarna du passerade är så häftiga, tur att de finns kvar och hålls i stånd!
Ha en skön tisdagskväll!

Eva Trillian sa...

Tulpaner är vackra ända till slut :) Fin bild!
Imponerande stall! Gillade det redan i trissen :D

Ezter sa...

Härligt gammalt kyrkstall! Riktigt utslagna tulpaner är vackert :)

Mias Mix sa...

Vilket otroligt fint gammalt kyrkstall! Visst är det härligt med allt som blommar!

Kiki Freese sa...

Gillar kyrkstallet, är det 90* vinkel på det?
Även en mycket härlig tulpan-
/Kiki

Stare Ström sa...

Alltid trevligt med en tur till IKEA för att få lite inspiration. Köpte tulpanlökar där här om året och de blommar så fint, fast precis som dina tulpaner så slokar en del nu.

Monica o Jacob sa...

Vilken mysig byggnad;-)
ha det bra

Anni sa...

Kyrkstallet är en underbar byggnad, så glad jag blir att det underhålls.