fredag 27 juni 2014

Brahehus

17 kommentarer:

Cecilia Artista sa...

Välkänd gammal ruin. Där har jag passerat många gånger! Fantastisk utsikt!

Violen sa...

En fin gammal ruin! Passerar den ibland och kan då fantisera om hur det var på den tiden!

Monica o Jacob sa...

Fint och det ligger så vackert till;-)där har man åkt förbi många gånger.
Ha en skön helg

Mina fotostunder sa...

Vackert!

Ingrid sa...

Brahehus ligger så fint och avtecknar sig så fint på höjden. Snyggt!!!

Anneli - A'la Foto sa...

VIlken fin bild på den vackra byggnaden!

Ha en skön helg!

Eva Trillian sa...

Historia som blickar ut över världen - med börjar i en vacker sjöutsikt!

Tony sa...

Ha, det är lustigt jag tog nästan exakt likadan bild (samma vinkel och bildsnitt) i förra veckan.

Freja sa...

Åhh, en historisk byggnad som jag faktiskt sett i verklighet, kul!

Anita A sa...

Fin bild på Brahehus, en intressant ruin som jag en gång i tiden besökt lite mer noggrant.
"Min" runsten läses så här i modern översättning: Tore och Sven lät resa stenen åt Vinut, sin broder, Helgas son.

Erik Semlan sa...

Den ruinen står fint och högt ovanför Gränna. Där har jag passerat, men aldrig stannat till och verkligen besökt och kikat på ruinen på nära håll.

Linnéa sa...

Jo, den ruinen känner vi igen. Har själv bild nerifrån den vackra Grännavägen där man också kan se Visingsö, en favorit plats här på jorden. Snyggt och riktigt historiskt! Ha en bra vecka!

Marja sa...

Fin bild på den gamla ruinen! :)

juanna sa...

Dess väggar har mycket att förtälja om Sveriges historia...vacker plats och ruinen är spännande.

Fru Eriksson sa...

Fin ruin som ligger riktigt vackert!

/Kram

Marit Johansson sa...

Vilken vacker bild!

LissenTo sa...

Vilken fin bild på den gamla ruinen.
Det var flera år sedan jag åkte där, så vackert landskap.

Ha det gott. // Lissen