lördag 7 juni 2014

Den lilla svarta

Människoskapat 
Bild och text skapat av mig.

Den svarta boken äger vi lite till mans. Det är den vi har våra oförätter inskrivna i, och som vi tar fram lite då och då. Numera har jag kasserat min svarta bok och ser framåt. Det gamla och slitna har sköljts bort av gångn tiders tårar. 
Den vita blomman den vackra Schersminen med dess söta ljuva doft så ren och klar. Hur ljuvt är det inte att bara för en kort sekund lukta på en kvist och bara vara här och nu.

4 kommentarer:

Violen sa...

Den svarta boken kan vi vara utan. Det blir lättare med åren att undvara den och som du säger se framåt i ställer för att älta gamla tråkigheter.
Vi har en doftande schersmin utanför vår balkong och det är en otrolig väldoft den bjuder på!
Trevlig helg!

Eva Trillian sa...

Det var länge sedan - men visst fanns det en svart bok ... de skänker inget annat än sorg ... Bra val att slänga den!
Din bild är vacker och du är vis!

Maskeradgalningen sa...

Väldigt vacker bild! Jag håller med föregående talare. Jag tycker att vi alla ska försöka släng bort den lilla svarta och koncentrera oss på blommorna i våra liv.

Nett sa...

Så vackert dekorerat :)