tisdag 3 juni 2014

Lycklig den som får se morgondagen

Lycka är temat den här veckan
 Hurra vad jag är lycklig. Jag tror knappt jag har haft det så bra i hela mitt liv. Jag är nöjd och belåten med tillvaron om än ensamboende. Den glada spralliga kon får symbolisera mitt jag.
 Lycka fyller mig när jag är ute på vägarna, och kommer till en sådan här plats. En slingrande gammal häradsväg med röda stugor, stengärdsgårdar som minner om hårt arbete. Till och med luftburna ledningar som numera är sällsynt. Jag kan känna känslan varje gång jag passerar här. Svensk sommaridyll a la femtiotal ja kanske ännu längre tillbaka.
 Lycka är att få se en soluppgång för mig som ofta är morgontrött och missar de flesta.
 Min son gör mig lycklig, och lyckligast är han själv när han står bakom sin kamera.
Jag blev lycklig när jag såg den här gamla torpstugan i helgen. Lycklig för att jag sluppit leva på den tiden. Lycklig för att jag kan stå på mina ben om morgonen när jag stiger upp, och får ha hälsan, att det finns medicin om man skulle bli sjuk och att kunna göra och prova på saker som är jag trivs med, och inte behöva tänka på att få ihop pengar till mat för dagen som det var förr, och som kanske även många idag får göra.

21 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Det där låter bra alltihop!

Freja sa...

Härligt att känna lycka över så mycket! själv blir jag glad över att få se dina fina bilder!

Stare Ström sa...

Det finns mycket att bli lycklig över, om man bara tittar efter! Din ko är underbar!

Meta sa...

Vilken fin lycka du beskriver.
Ha en fin dag
Kram Meta

Paula i pörtet sa...

Hej, du hittade mycket att vara lycklig över, och nog är det så, att skrapar man lite på ytan så finns det en hel del. Tycker din glada kossa symboliserar både sommaren och lyckan bra, och torpstugan var helt underbar. Jag är lite romantiker som kan drömma om ett liv som det var då, bara jag får blunda för utedass och andra olägenheter.,.

Violen sa...

Så härligt att få ta del av allt som gör dig lycklig! Fina bilder till din text!
Ha en skön kväll!

Cecilia Artista sa...

Underbart inlägg om olika slags lycka! Tack! Jag läser också njuter med dig.

Den glada kossan blir pricken över i!

Ezter sa...

Nog finns det mycket att vara lycklig över! Fina bilder!

Beppan sa...

Det finns verkligen mycket att vara lycklig över. För den som har förmågan att stanna upp och reflektera.

Den där lilla stugan är så fin! Säkert har någon varit lycklig där också....

Eva Trillian sa...

Det finns många ting och stunder i livet som framkallar lycka - många gånger handlar det nog "bara" om att lägga märke till de tingen/stunderna :)

Malys krok sa...

Dette gjorde også meg lykkelig, iallefall glad. Det var SÅ godt å lese hva som gjør deg lykkelig. Flott sønn du har!
Godt å kjenne seg lykkelig! og glede seg over det en ser og hører.
Vi har så fint vær så jeg har ikke tid å lage innlegg på temaet i dag.
Ha det godt! -Margit-

Pialotta sa...

Härligt att du är så Lycklig :)Kalasfina bilder du visar också .. Jag är sen med det här att blogga, men jag får väl skärpa mig ;)

Marja sa...

Det var många saker att vara lycklig över oc jag kan hålla med dig i allt du säger. Kossan är för härlig... vem blir inte glad när man ser henne?

Kerstins foto sa...

Åh, vilket lyckligt och härligt inlägg från dig. Gillar dina fina bilder också. Den sista bilden talar för sig själv utan ord, men det du skriver förstärker känslan. Vi har det bra som lever idag och har mycket att vara tacksamma för.

B i r g i t t a sa...

Vilket fint inlägg Inger! Fina bilder också - de skapar varma känslor och minnen av lycka :)

Mias Mix sa...

Ett inlägg man blir lycklig av! Finns så mycket att vara lycklig över och det mesta tar vi bara för givet. Bra att stanna upp o tänka efter ibland. Kul att du o sonen delar foto-intresset :)

Maskeradgalningen sa...

Underbart inlägg.
Och jag håller med! Det finns så mycket att vara lycklig över! Det gäller bara att öppna ögonen och faktiskt se.

Marit Johansson sa...

Vilken fin tolkning på temat du gör, gillar bäst de 2 sista bilderna!

Lottisen sa...

Vackra bilder! Älskar soluppgången!

Erik Semlan sa...

Du får med så mycket i ditt inlägg. Det flyter på så fint och härliga foton till texten.
En gammal häradsväg är jättefin där den slingrar fram.
Jag har själv bott på Häradsvägen, fast den hade blivit asfalterad som det mesta kring Stockholm.
Förstår din lycka. :-)

Erik Semlan sa...

Trodde jag redan kommenterat?!
Något blev fel under vägen...
Visst finns det mycket att glädjas över!
Det är ju sommar, bara en sådan sak!
Älskar din häradsväg som slingrar sig fram genom landskapet. De rödvita stugorna ökar på den härliga känslan över ditt foto.
Kul att du har foto gemensamt med sin son. Alltid roligt när man kan enas i samma hobby. Det är faktiskt precis samma sak med mig och min son. Fast han har skaffat en betydligt flottare kamera än min! Men det är han värd. Hans käresta gillar också att fotografera. Så de brukar bege sig ut och fotografera tillsammans.
Mysig text och fina bilder, tack.

Copyrightskyddade bilder