torsdag 19 juni 2014

Vita pioner och nävor

 Näva
Helt vit pion med en  bedövande ljuvlig doft. Den är helt klart en trädgårdsfavorit för mig.
###
Jag vill på detta sätt önska alla som deltar här en trevlig midsommar med de blommor som finns i trädgården där jag befinner mig just idag. 
Tyvärr är många av de vilda blommor jag föredrar att göra buketter och kransar av redan avblommade. Därför blir det lite annorlunda med midsommarbuketten i år. Den kommer nog mest att bestå av kirskålens blommor och hundlokor. 

10 kommentarer:

Annemor sa...

Nydelig. Hvite peoner, vel, alle slags peoner er vakre, selv om de varer kort.
Ha en hyggelig midtsommer, du også.
Mormor

Anitas Malta sa...

Jättevackra blommor du valt att visa! Kan nästan känna den underbara doften av pion.
Önskar dig en riktigt Glad Midsommar Inger. Med blomsterkrans i håret förstås ;-)

Monica sa...

Vilka fina bilder,-)
Ja det är lite dåligt med blommor i naturen nu en riktig mellanperiod.
GLAD MIDSOMMAR

tradgardssurr sa...

Det är inte fel med kirskålsblommor i kransen heller. :) Fina blommor du fotat.

Freja sa...

Här har vi snarare problemet att blommorna kanske täcks av snö... Jag firar inte midsommar, så det gör nte mig personligen nått, men jag tycker synd om dem som planerat fester i morgon. Oavsett nederbörd kommer det definitivt att vara rätt kylslaget. Kul at få se fina blommor hos dig i alla fall!

kristallinasfoton sa...

En liten näva är gullig men den vita pionen är helt underbar. Synd att du inte kunde skicka med lite doft. Väldigt fina bilder!

Hanna sa...

Så härliga sommarblommor. Pioner är en av mina favoriter så de tål att tittats på länge :-) Önskar dig en fin midsommar!

Kari Waage sa...

Nydelige blomsterbilder! Peoner er min favoritt, etter rosene..., n har ikke sett så mange av dem i hvitt....her er det flest i rosa. Ha en herlig helg!

Heidi sa...

Vilka fina bilder!

Hoppas att du hade en riktigt fin midsommar:)

Maskeradgalningen sa...

Ja, alla blommor var väldigt tidigt ute i år. Men man tager det man haver :-)

Copyrightskyddade bilder