tisdag 8 juli 2014

Bättre

 Bättre än så här kan man väl knappast bo mitt inne i stan, eller?
Ån invid tomten och en liten sandstrand för ån går faktiskt att bada i numera. 
Bättre fågelbilder än på länge. Fast jag vet att måsar är inte så svårfångade som småfåglar ute i skogen. De här är riktiga tiggmånsar. Folk har ofta med sig bröd och matar dem vid strandkanten. Dock fotade jag mina måsar gömd bakom en buske där jag visste att de brukade hålla till.
Det här var mitt bidrag och vill du se fler klickar du på länken nedan.

11 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Mitt inne i stan? Fantastiskt!

Violen sa...

Finfint foto på måsen, så mycket bättre kan det inte bli! Jag tycker det är svårt att fotografera fåglar, de är så lättskrämda och flyger iväg om jag kommer för nära!
Ha en skön dag!

Hanna sa...

Vilket lyxboende, där skulle man bo, dessutom om det finns badmöjligheter så nära. Måsar däremot avskyr jag, du har tagit en jättefin bild men de terroriserar oss hyresgäster i stan och har gjort det ända sedan häckningsperioden startade. Dygnet runt skriks och skränas det, håller på att bli tokig!

Monica sa...

Där skulle man inte tacka nej till att bo om inte ån svämmar över vill säga.
Fåglar är jag värdelös på om dom inte sitter helt still:-)

Anitas Malta sa...

Det var ett fint hus väldigt vackert beläget. Svårt att tro att det ligger mitt inne i stan.

Fin bild på fågel. Ja, fåglar är minsann inte det lättaste att fånga på bild. Här lyckades du galant.

Eva Trillian sa...

Det där ser ut som ett väldigt fint läge att bo på. Speciellt om det är mitt inne i stan!
Fågelbilden är verkligen bra!

Paula i pörtet sa...

Huset gillas bra mycket bättre än måsar! Gillar inte måsar, de skränar och skitar ner var de än visar sig. Men det är ju bara min åsikt, o fotot är det rakt inget fel på!

Freja sa...

Det boendet ser fantastiskt ut. Och måsbilden är läcker!

Erik Semlan sa...

Den där fina villan som är så snyggt placerad bättre plats nära ån går det väl knappast att få.
Bor där någon lokalpolitiker?
När det gäller fåglar så kanske det inte är så dumt med att ha något gömställe. För så fort jag höjer kameran för att ta någon fågelbild så flyger "fjäderpaketet" iväg. Inte ens en stjärtfjäder brukar fastna på mina fågelbilder. ;-)
Du lyckades bra med din måsbild. Du överlistade måsen!

Heidi sa...

Vilket gulligt hus! och med dom fönstrens måste ju ljusinsläppet vara något utöver det vanliga! Att det dessutom är placerat mitt i stan gör det till ett drömhus:)

Maskeradgalningen sa...

Vilket fantastiskt hus och vilket fint läge. Bättre kan det som sagt inte bli :-)

Copyrightskyddade bilder