onsdag 9 juli 2014

Deprimerande

Då var det dags igen för Birgittas onsdagstema. Deprimerande är temat, och det var inte så lätt att hitta något som passade varken i arkivet eller ute idag. Nedskräpning har jag visat på Facebook, och jag vill inte skräpa ner här på bloggen :-) så det får bli arkivet.
När blommorna har nått det här stadiet då blir jag lite om än lite deprimerad för då stundar den långa vintern. Jag som alltid har älskat vintern har numera börjat gilla våren och sommaren mest. Den sista vintern var dock en vinter i min smak för den var snöfattig och mild och det gillade jag. Den här blomman som jag inte ens minns namnet på får bli mitt bidrag till temat för nog är den lite vacker även i detta tillstånd.

9 kommentarer:

Violen sa...

Visst är det ledsamt när blommorna vissnar och har gjort sitt för säsongen! Men många växter är vackra också i det stadiet, det är bara att titta på din bild!
Ha det bra!

Monica o Jacob sa...

Vissna blommor i rabatten gör en faktiskt lite deppad och man undrar om man får skotta ihjäl sej under vintern.
Ha en skön kväll

Eva Trillian sa...

Visst kan det känsla deprimerande att blommorna blommar över och vi redan anar ett sommarslut ... men även det vissna kan vara vackert - speciellt om man tänker på evighetsaspekten i naturen ;)

Anki-itte sa...

Jo, du har rätt.

Ingrid sa...

Jag håller med om att det känns lite deprimerande när blommor och grönska får ge vika för den kommande vintern. Men det märkliga är att bilder på vissnade blommor blir vackra. Fint illustrerat!

Freja sa...

Jag kan tycka att sommaren är vacker, men ofta alldeles för varm för mig, så när blommorna vissnar blommar jag istället upp, inför hösten och vintern som passar mig bättre!

Arja sa...

Halloj!
Vackert fångat på en vissen blomma.

Hanna sa...

Visst är det lite deprimerande när blommorna börjar vissna och årstiden ändras, speciellt också när alla löven har fallit. Samtidigt är jag glad för att vi bor i ett klimat med fyra årstider, det är något väldigt väldigt speciellt med det :-)

Erik Semlan sa...

När blommorna vissnar och naturen verkar lägga sig ner och dö och bara väntar på vinter och snö, då blir jag också deprimerad.
Ingen trevlig syn.
Okej som Hanna skriver, vi har variation med våra årstider och stor skillnad på när solen går ner och upp under året. Så man får väl ta det positiva ihop med det negativa. Men hösten är helt klart deppig, och vintern ännu värre.

Copyrightskyddade bilder