fredag 4 juli 2014

Flyganfall på låg höjd

Den här veckan är det fåglar som gäller, och det är ett svårt kapitel precis som fjärilar och sländor. Nåväl med risk att jag visat den förut får den här kajan ändå bli mitt val för som sagt fåglar i rörelse är svårt och det här är min enda fågelbild som blev någorlunda lyckad. Kajor som när natten nalkas skall träa och samlas i stora skaror tycker jag inte om för de påminner mig om filmen Fåglarna och den var otäck. Däremot enstaka kajor är ganska så trevliga att studera. De ser så stolta och högfärdiga ut där de spatserar fram. Fler bidrag på fåglar i flykt kan du se om du klickar på länken nedan.

5 kommentarer:

Marja sa...

En fin kaja fångad i flykten! :)

Mias Mix sa...

Kajor tillhör inte mina favoriter men jag gillar din bild med gatan i bakgrunden. Ser ut som om kajan följer sin fil :)

Stare Ström sa...

Som du kanske förstår av bloggnamnet så gillar jag kråkfåglar! Kajor är jättesmarta och det är roligt att studera dem.

Erik Semlan sa...

Måste säga att kajor är ganska stora. Du fick en fin bild på kajan där den flyger fram snyggt med utbredda vingar.
Det märkte jag nyligen när jag låg i en slags parksoffa och slumrade till lite och blev väckt av en kaja som satt på kanten av soffan.
Rena Hitchcockfilmen!
Blev riktigt skrämd först och missade helt fototillfället. Samtidigt var jag glad att den flög iväg och inte hackade mig i ögat istället. :-(
Måsar har vid ett par tillfället dykt ner mot mig i ursinniga attacker (måsungar i närheten).

Freja sa...

Fåglarna är en otäck film, och visst kan stora flockar påminna om den. Min förtjusning i kråkfåglar är dock så stark att jag motstår skräckimpulsen och bara njuter. Precis som jag njuter av din bild, snyggt fotat!