söndag 6 juli 2014

Fototriss del 267: Så här ser det ut där jag är

 Måsen som slår sig ner precis där jag önskade. Visst ser den lite godmodig ut?

 Lagaån motiv åt norr mot Ågård

Strömgatan intill Lagaån
Så här ser det ut så här jag är idag. På hemmaplan fortfarande. Ingen semester för mig. Jag är pensionär. Lite miljöombyte är inte dumt trots allt men det blir senare i sommar och höst. Lite spavistelse och korta resmål. Inte så dumt det heller.
Soligt och varmt med hög fuktighet,och det gillar inte jag. Jag har aldrig någonsin tyckt om när det är för varmt. Därför har jag alltid haft en önskan om resmål till kyligare platser.
Det jag gillar med platsen jag bor på är vattnet. Den svalkande ån som delar staden i två delar. Den gamla delen som är den "rätta" att bo och den andra delen där den nyare bebyggelsen finns. Jag bor på den senare delen. Inte så dumt det heller för det är i utkanten av stan.
Mina motiv kommer från området kring ån Lagan.

18 kommentarer:

Annemor sa...

Deilige bilder å hvile øynene på og så flott måke!
Ha en deilig søndag.

ulla laiho sa...

En lummig och vacker omgivning - det är alltid vackert med vattendrag.

Ingen semester eller ständig semester - det är frågan när man är pensioner. Jag tycker det är en skön tillvaro, sova så länge man vill och vakna utan väckarklocka, läsa morgontidningen i lugn och ro, inga tider att passa.

KajsaLisa sa...

Godmodig? Den poserar ju :) Fina sommarbilder.

Cecilia Artista sa...

Fina bilder från din hemtrakt!
Det blev en riktig kalasbild på skrattmåsen. Så fin!

Monica sa...

Vilka fina bilder, den på måsen är i en klass för sej och blir min favorit;-)
Ha en skön söndagkväll;-)

Min fotogen sa...


Fina somamrbilder ifrån Lagaån, och visst dras man till vatten speciellt om man är född i Gbg eller bor vid kusten..

Härligt med friheten att vara pensionär. :)

Gunvor sa...

Håller med föregående!Bäst med ständig semester, men ändå har man som passionist alltid fullt upp.
Härliga trissbilder. Visst är det vackert med vatten, stilla eller rinnande.
Jag älskar detta väder!Men alla mår inte bra i värmen.

Heidi sa...

Så vackert det är där du bor!

Marja sa...

Fina och stämningsfulla bilder! Jag gillar inte heller när det är för varmt. :)

Eva Trillian sa...

Du bor på en vacker plats :) Fina bilder! Och måsen får allt se godmodig ut - god som h*n är och poserar för dig så snyggt ;)

Anita A sa...

Skrattmåsen fångad i rätt ögonblick och skön vy över ån. Det ser så rofyllt ut!

Berit E i Kasperian sa...

Så vackert där du bor.
Måsen och du etablerade tydligen en fin kontakt. :)

Stare Ström sa...

Det ser väldigt vackert ut hos dig. Och skrattmåsen var verkligen samarbetsvillig!

Beppan sa...

Härliga bilder från din del av världen! Livet som arbetsledig (Norskt uttryck) är (oftast) fantastiskt!!

Freja sa...

Mina bilder är oxå från hemmaplan, jag är sjukskriven och inte alls i form för att resa någonstans. Men det är inte fel att vara hemma, när hemma är så vackert som hos dig. Och den första bilden är helt otroligt vacker. Så vit och slät den ser ut!

Nukke sa...

Vatten är nog en svalkande element. Jag bor också vid floden. Du bor i ett vackert område !

amo sin blogg sa...

Nydelege bilder som viser at du har fantastisk natur rundt deg.

Fin ny veke frå Anne-Mari

Marit Johansson sa...

Det är verkligen vackert i ditt närområde, förstår mycket väl att du trivs :)