onsdag 30 juli 2014

Kommunikation


 Idag var det valfritt, varför jag kände för en annorlunda kommunikation. Är lite trött på de moderna kommunikationssätten som ofta strular. När åskan går slår den sönder den fina elektroniken och folk blir utan telefon. Kostsamt blir det att laga och många blir inblandade i lagningen.
Jag tror, att det här var en ganska säker kommunikationsmöjlighet på den tiden det begav sig. Bilden visar radiorör till en hederlig gammal militär radiostation. De var grejer det:-) 
Fast jag är glad på ett sätt för att vi slipper använda dem igen för  inte vill jag, att det skall bli krig igen.

8 kommentarer:

Violen sa...

Härlig bild! Jag vill inte heller att det ska bli krig så jag hoppas vi slipper den sortens kommunikationsmedel!
Ha den bra dag

Erik Semlan sa...

Härligt se hur radiorörens fästen sticker upp ur lådan. Väcker minnen. Jag hade själv en gammal rörförstärkare till första stereon. Den behövde värma upp innan man fick ljud ur den apparaten. :-) Säkert är det slagdämpande material i lådan runt de rätt känsliga rören så de håller sig hela. Som att bära runt på en låda råa ägg. ;-)
En kul bild på något som inte längre används.
Men visst var den tekniken mer pålitlig, mer robust på något sätt.
Så kul att se ditt foto.

Artlover sa...

Spännande. Kul att se prylar från förr. Kul också att du har redigerat bilden i den rätta känslan.

Monica sa...

Riktigt läcker.
Vi lever i ett sårbart samhälle en vacker dag går det överstyr då blir det inte roligt.
Ha en skön kväll här har det åskat o regnat men är lika kvavt i alla fall

Arja sa...

Halloj!
Snygg bild på en gammal radiostation. Ja, det där med åskan är inget vidare. Våran tv gick sönder i vardagsrummet som tur har vi flera hihi.

Freja sa...

Åhh, när jag gjorde lumpen fick jag lära mig att montera ihop och isär olika sorters kommunikationsradioar, det var meckigt! Inte en sån där, den där ser inte svensk ut, men liknande... Nostalgibild!

Anita Berglund sa...

Ja, det var grejer det !! Nu känns allt så sårbart. Ett kul och annorlunda inlägg med en intressant och perfekt passande bild !

Tack för dina rader hos mig !!
http://anitasmalta.com/

Eva Trillian sa...

Dagens teknik är väldigt sårbar - kanske vore det smart att hålla de gamla grejerna "up to date" så vi inte står där en dag ... utan möjlighet att kommunicera när det verkligen behövs!