måndag 14 juli 2014

Smultronställen

 Karlskrona min födelsestad - en stad jag alltid längtar till. Snart blir det en tur dit.
 Linnès Råshult ett smultronställe som jag besöker titt som tätt. Här tillsammans med sonen.
Sjöstugan i Älmhult med utsikt över Villa Näset. 
Det här är mina tre smultronställen. Ja nu förhåller det sig så att jag har än fler smultronställen, men jag valde minsta motståndets lag och gick till arkivet, och här fann jag dessa snabbt och lätt. Trevlig sommar önskar jag Helena som håller i fotokedjan.

6 kommentarer:

Monica sa...

Vilka härliga smultronställen;-)
Ha en skön kväll

Rost och rädisor sa...

Halkade in hos dig via en annan blogg som också var ny för mig idag. Kul att hamna i hemtrakterna i alla fall nästan. Brukar också besöka Råshult minst en gång om året, men att man kan åka nostalgitåg mellan Strömsnäs och Markaryd var nytt för mig.
Hälsningar från Anette i Alvesta

fotografensverkstad sa...

Otorligt vackert på Råshult

Axart sa...

Fina trissbilder!
AX

Irene sa...

Fine steder .... digger utsikten din fra "sjøstugan" :)

Ha en fortsatt fin sommer!

Irene

Meta sa...

Du valde fina smultronställen I Råshult var mannen med turister från Tyskland i denna veckan
Ha en fin fortsatt sommar
Kram Meta

Copyrightskyddade bilder