söndag 17 augusti 2014

Jag har lyckligt anlänt till Diö

 Nja nu är det inte jag som tagit bilden, men jag tyckte den passade utmärkt för det var hit färden gick i helgen. 
 Väl hitkommen tog jag min kamera och gick vidare från stationen till den gamla möbelfabriken i byn. Här passerade jag en gammal byggnad med kvarn, damm och litet vattenfall Fallet var svårt att se på grund av mycket tät grönska
 Väl inne tog jag en kopp kaffe och en glass hos Nikki på fiket i Funkisfabriken. Funkisfabriken hyser ett stort antal entreprenörer, och ett besök här om du passerar blir du inte besviken över. Ett litet foto på ett av fönstren som var utsmyckade med några glas.

















Till sist en liten promenad ner till sjön Möckeln. Dimman var på väg in och solen gick i moln och det blev faktiskt lite kyligt, men inte mig emot efter värmeböljan som varit. Den här sjön är min barndoms sjö så ofta är gångerna jag återvänder hit. En skön söndag afton önskar jag er alla.

ps bild ett saknade fotograf men bilden finns i Funkisfabriken

Helgbilden

16 kommentarer:

Heidi sa...

Det låter som ett riktigt smultronställe:)

Fina bilder - som alltid!

Monica sa...

Härligt att göra ett besök till sina barndomsstränder, kul när minnen vaknar.
Gillar första bilden så läcker, undrade om hon trillat
Ha en skön kväll

Annemor sa...

Barndommens sjøer er ulike alle andre sjøer :)
Ha en fin kveld.
Mormor

Violen sa...

Trevligt att få besöka Diö tillsammans med dig! Blir riktigt nyfiken när jag ser dina bilder! Första bilden är bara såå bra!
Ha en skön söndagskväll

Lottisen sa...

Vackra bilder fran ditt smultronställe!

Eva Trillian sa...

Ett ställe jag inte hört talas om :) Alltid lika trevligt att höra om nya smultronställen!

Mias Mix sa...

Vad härligt att kunna återvända till barndomsplatser! Ser väldigt vackert ut.

Husbilen-Ellen sa...

En bra dag med återblick. Fina foton!

Freja sa...

Vilken fin utflykt du gjorde i helgen, och nu fick vi följa med på den!

Louisette sa...

Nice place for walking.

Scaniatjejen sa...

Låter som ett trevligt ställe att besöka. Gillar bilden med glasen i fönstret, väldigt snygg!

Mina fotostunder sa...

Så härligt att få komma till barndomsställen!
Vackert!

Fru Eriksson sa...

Underbart vackert ...
/Kram

Anni sa...

Och där låg hon utslängd med all sin packning!
Snyggt med glasen i fönstren!

Caroline sa...

Vilka fina bilder, låter som en lyckad utflykt!

ulla laiho sa...

Man blir glad när övergivna byggnader får ett nytt liv.