söndag 31 augusti 2014

Överraskande helg

Det blev inte som tänkt i helgen då jag råkade ut för ett smärre missöde. Nu har jag som väl är återhämtat mig och kunde ta en liten runda med kameran trots allt. Nu vet jag också att jag är vigare än jag trodde, och kanske borde jag söka mig till en cirkus. Jag är dock glad att jag inte bröt något ben i kroppen.
 Höstanemonen vacker som få och planterad av mig. Tyvärr blev det få blommor i år då rådjuren kalasade på den. 
 Än kan man finna en hel del blommor i dikena i bygden. Den här vallmon växte lite i skymundan, och nu är den förevigad för många.
 Ja så har vi då hösten här igen även om det än så länge är augusti. Plommonen är mogna, men inte blev det många. De halvkilot plommon jag plockade blev till en paj, och det smakade fint som efterrätt till lördagens middag.
 Gott och annorlunda med plommonsmulpaj
 En liten tur ut på landet och där skymtade något mellan granarna. En VW med patina och som en gång varit babyblå. En sådan sk bubbla var den första bilen jag körde en gång på 60 talet, varför en liten nostalgikänsla infann sig.
 Lite höstkänsla fick jag idag på eftermiddagen då jag såg att den här lönnen hade bytt kläder.
 Så till sist tog jag en tur ut i öknen för att se hur det står till. 
Ja det såg ut att vara oroligt lite här och var för den här stridsvagnen kom körandes mot mig. 
Skämt åsido så kunde jag inte motstå att leka lite med stridsvagnen. Det blev en ganska trevlig helg trots allt. Lite bakning och fotografering blandat med vila och så blev jag pigg igen. 

12 kommentarer:

Ezter sa...

Vilken tur missödet gick ganska bra! Fina bilder :)

Annemor sa...

Det er bra at det ikke gikk verre.
Fin fotoserie.
Ha en flott kveld.
Mormor

Anonym sa...

Hoppas din helg också varit fin. Anemonen

Monica sa...

Ja hur det kan bli, jag med mina överrörliga leder skulle börja dansa balett tyckte doktorn;-)
Plommon paj JA tack och att ingen lagt beslag på Folkan.
Vilken söt stridsvagn:-)
Ha en skön måndag

Violen sa...

Fin bildserie över din innehållsrika helg! Plommonpaj, så gott det låter!
Tur att du kom ur missödet någorlunda helskinnad, har man otur kan det gå riktigt illa!
Ha en skön kväll!

Mias Mix sa...

Vilken tur att du inte bröt något! Fina bilder fick du till. Tänk att höstfärgerna redan är på gång... Ha en bra vecka!

Freja sa...

Vilka vackra bilder från din helg! En röd bubbla körde min mamma, jag älskade den bilen!

Eva Trillian sa...

Så bra att vigheten förvånade (och räddade?) dig :) Och en mängd bilder hann du med att ta - vilken helg :)
Önskar dig en bra fortsättning på veckan!

Eva Trillian sa...

Så bra att vigheten förvånade (och räddade?) dig :) Och en mängd bilder hann du med att ta - vilken helg :)
Önskar dig en bra fortsättning på veckan!

HelenTh sa...

Vilka fina bilder och vad tur att du klarade dig utan större skador. Gillar verkligen bilder på bilar med patina!

Caroline sa...

Plommonpaj har jag faktiskt inte testat någon gång, annars är jag mig en riktig pajmänniska. Lät gott :)

Anni sa...

Oj, undrar just vad du gjorde! Man blir ganska skrämd av sig själv ibland. Tur att det gick hyfsat bra.
Plommonpaj gör man ofta i Tyskland, det är himlans gott!