söndag 7 september 2014

Helgbilden

 Alvastra klosterruin
 Ellen Kays meditationsrum
I dag söndag har jag varit på tur till Ellen Kays strand. En solig vacker dag som passade utmärkt till en utflykt just hit. På vägen dit stannade vi till och rastade vid Alvastra klosterruin som var klart sevärd om man som jag har intresse för gamla ruiner och dess historia. 
Väl framme vid Strand fick vi vänta på tur för visningen, och hann då med att gå ner till stranden och mysa en stund. Ett besök här satte helt klart mitt sinne för inredning i sken. Om jag bara hade haft en större bostad då hade det hänt saker. Nåja lite ideer fick jag, och en del av den går kanske att genomföra ändå. En vacker bostad med  personlig prägel, och  med en bedårande utsikt som fick mig att må prima hela dagen.

13 kommentarer:

Mias Mix sa...

Härlig helg på härligt ställe!

LissenTo sa...

Var till Ellen Keys hus för några år sedan. Intressant att gå på guidningen och höra om henne och se huset.

Ha en fin vecka. // Lissen

Monica sa...

Vill också ha ett sådant meditationsrum, ser så mysigt ut.
En historieutflykt är ju inte helt fel;-)

Dom hårar 2 gånger om året och nästan inget däremellan.

Annemor sa...

Så bra at du hadde en fin dag.
Ellen Key leste jeg om, for en tid tilbake. Kunne vært morsomt å se huset hennes også :)
Ha en flott dag :)

LottaM ..ღ sa...

Härliga foton på en härlig weekend ...

Malys krok sa...

Ser ut til å være et flott og spennende sted!
Ha en vakker dag! -Margit-

Violen sa...

En härlig söndag! Har aldrig varit på Strand men skulle gärna ta en tur dit! Meditationsrummet ser väldigt inspirerande ut, kunde vara bra att ha för att gå ner i varv!
Ha en skön dag!

Anni sa...

Visst är det intressant och vackert på Strand. Tänk, vilken kvinna Ellen Key var! Inspirerande till tusen!

Stare Ström sa...

Och vilken himmel du hade! Så blå!

Eva Trillian sa...

Ett ställe jag gärna skulle besök - och en dag blir det av :) Tills dess njuter jag av dina fina bilder!

Freja sa...

Härlig utflykt, dit skulle jag gärna åka!

Caroline sa...

Vilka fina bilder och fin miljö, förstår att du gillade helgen :)

Scaniatjejen sa...

Ser ut som ett trevligt ställe, roligt att du trivdes och fick många bra idéer!

Copyrightskyddade bilder