tisdag 7 oktober 2014

Magiskt

 Jag gillar hösten, och jag tycker den är magisk med sina vackra färger. Lönnlövet som har fastnad i buskarna med solens strålar som skiner igen det. Magiskt tycker jag.......
.....Kastanjen med sin fina ådring som jag upptäckte i helgen. Samma typ av ådring som årsringarna i trädet. Magiskt det också. Tänk vad naturen kan och så roligt att upptäcka något nytt. Ja jag tycker  minsann att kastanjen liknar en himlakropp. Vad tycker du kastanjen ser ut som?
Trevlig tisdag.

14 kommentarer:

Freja sa...

Hösten är härligt magisk, jag älskar höst!

Violen sa...

Om man bara ser sig omkring finns det mycket som är magiskt i naturen! Både lönnlövet och kastanjen hör dit!
Ha en skön kväll!

Eva Trillian sa...

Hösten bjuder verkligen på magi - vackra bilder Kastanjerna är ju sköna nu - både att se på och att ha i handen :)

Heidi sa...

Jag gillar också hästkastanjer, dom är verkligen vackra att titta på:)

Och visst är hösten vacker med alla sprakande färger utomhus:)

SigridfraEnget sa...

Naturen är verkligen magisk!

Paula i pörtet sa...

Ja hela naturen är ju magisk, speciellt på hösten som är min årstid! Men hos mig har nu de flesta löven trillat ner på marken, det går ju så fort!

Lottisen sa...

Hösten är en magisk tid när naturen är full av alla underbara sprakande färger!

Göran sa...

Eftersom jag har fått fel på gula fläcken i ögat så tycker jag att kastanjen ser ut som ett öga!

Anneli - A'la Foto sa...

Ja hösten är verkligen ljuvlig och speciellt lönnlöv med sol som lyser i genom! Superfint! Den andra bilden fick jag för mig att det var ett ägg...fast i magen! Något väldigt outvecklat! Kändes lite obehagligt! Kan för mitt liv inte se att det är en kastanj! Du har verkligen lyckats skapa en mystisk bild av denna enkla och mycket vackra kastanj! :)

Anette sa...

Oj, det har jag aldrig gissat - att det var en kastanj! Coolt. Tyckte det såg ut som kåda. Fint! /Anette

Stare Ström sa...

Det är en magisk tid som har börjat nu! Höstfärger i alla nyanser.

Pialotta sa...

Visst, håller med dig ... Hösten är magisk :)

Monica sa...

Ja riktigt magiska bilder:-)
Ha en bra dag, efter allt regn tittar solen fram här

Scaniatjejen sa...

Håller med, hösten är magisk och du har fångat det med dina fina bilder! Så läcker kastanjen är, har faktiskt aldrig sett en tidigare.

Copyrightskyddade bilder