söndag 19 oktober 2014

Tomatmarmelad


Helgen har för min del varit lugn och vilsam, och det behöver jag det med. Jag har istället kokt tomatmarmelad, som jag aldrig smakat, och det var riktigt gott. Redan har det sinat i burken, och det är som det skall med godsaker. De försvinner kvickt. 
Här är receptet om någon vill testa att koka det. Jag blandade lite olika sorters tomater. Jag kan inte låta bli utan att modifiera recept lite lite. Jag bakade en plommonpaj när jag ändå var i farten.
Resten av helgen har jag vilat och sett på lite filmer, och i morgon får jag besök av en "gammal" väninna, Ja till åldern och utseendet är hon inte gammal men jag har känt henne länge, och vi har bott grannar. Hon är fenomenal denna kvinna. Ett gott humör i alla lägen så jag ser fram emot detta besök och glädjer mig redan nu. 
Ha de fint alla ni andra tills vi ses nästa söndag.

15 kommentarer:

Heidi sa...

Tack för receptet - det tänker jag prova så fort jag hinner:)

Hoppas att dagen med din väninna blir trevlig:)

Lotta sa...

Mums! vad är väl godare till ost än tomatmarmelad med vanilj? Tur vi inte ätit kvällsmat än för nu blev jag sugen!
Kram Lotta

Stare Ström sa...

Det var ett intressant recept. Tomater och vanilj...

Violen sa...

Tomatmarmelad har jag aldrig provat men vore kanske värt att testa! Mums, plommonpaj är gott, det vet jag! Tur att jag just har ätit annars skulle jag bli sugen på något gott!
Ha en skön kväll!

Eva Trillian sa...

Det låter som en helg helt i stil med vad vädret inbjöd till :) Inomhus - filmer och varmt kök! Perfekt!

Anni sa...

Tomatmarmelad som är så gott, speciellt just till ost som Lotta skriver! Du får säkert koka en ny sats alldeles strax!

HelenTh sa...

Tomatmarmelad låter fantastiskt och vad roligt att få besök av en "gammal" vän. Det är den bästa sortens vänner.

Susanne Johansson sa...

Tack för ett spännande mamelad recept. Hur smakar den lite syrligt eller?

Freja sa...

Så smaskigt det låter, både med marmelad och paj!

ulla laiho sa...

Det där ser riktigt gott ut - ska jag absolut prova.

Beppan sa...

Åh - det lät intressant det där receptet!
Ska sparas och testas. tack för det :-)

Sophia sa...

Spännande recept! Skönt med en lugn helg!

Monica sa...

Låter gott MUMS
Härligt med positiva människor, lite
ont om dom bara nu för tiden.
Ha en skön måndag:-)

Caroline sa...

Lugna och stillsamma helger är något vi alla behöver.
Marmeladen lät god :)

Scaniatjejen sa...

Spännande kombination, hade nog aldrig kommit på att blanda tomat med vanilj! Underbart med "gamla" vänner och positiva människor!

Copyrightskyddade bilder