söndag 30 november 2014

Fototriss del 283 - Skyltar

 Gammal skylt med reklam om färg, och jag minns hur mina föräldrar målade vårt köksmöblemang varje år vitt, grönt och blått olika varje år. Ganska kul tilltag. Det blev som nya köksmöbler varje år.
 En reklamskylt med RR som är inköpt på Beaulieu England. En bil som sägs vara snygg och åtråvärd, men jag har aldrig tyckt om den.
Till sist skylten om varning för älg. Den är på sin plats nu när mörkret faller. Då är det bäst man släpper gasen, och är vaksam för krocka med en sådan vill inte jag.
Fototriss

8 kommentarer:

Violen sa...

Skönt urval av skyltar i din triss! Översta bilden är härlig, rena nostalgin! Håller helt med dig, man måste ta varningsskylten för älg på allvar och lätta på gasen.
Ha en skön kväll!

Freja sa...

Färg och måla, den snabba vägen till förändring! Jag målar gärna här hemma och fräschar upp och förändrar! Älgar ser jag rätt ofta där jag bor, och är så glad att jag hittills sluppit krocka med dem. Det har varit otäckt nära några gånger... När jag var ung var min stora dröm att äga en Rolls Royce Silver Shadow. Jag tänkte att om jag inte hade råd med boende kunde jag bara skaffa ett garage och bo dä med bilen, så gärna ville jag ha en. Nu blev det inte så, och nu skulle jag hellre ha en Lamborghini Contasch...

Linnéa sa...

Det var härliga skyltar, kul att dina föräldrar målade om köksmöblerna varje år. RR skylten är nog rätt unik här hemma i Sverige. Älgskylten ska man ta på största allvar. Sen är den ett hett objekt för bl.a tyska turister.

Spanaren sa...

Fina trissar!
Kul med dina föräldrar och att måla om varje år.
Ha en bra dag/ kram

Artlover sa...

Reklamskyltarna var roligare förr. Det var ett hantverk bakom dem även om det var tafflig grafisk design i dem. Var är bilen från 1913? Å så den åtråvärda älgskylten :-) Jag tycker att den illustrerade älgen ser skum ut på våra varningsskyltar.

Eva Trillian sa...

Fina skyltar :)
"... med spred och synt-em" ? Fattar inte men gillar ändå ;)

Gammelsmurfen sa...

Fina exemplar av skyltar!

Mias Mix sa...

Åh vad fin första skylten är! Nej krocka med älg vill man verkligen inte!!!

Copyrightskyddade bilder