lördag 22 november 2014

Glädje

 Temat den här veckan är "glädje" och glädje kan jag känna för mycket och många gånger små saker. Den förmågan är jag glad att jag har.

Här fann jag en rostig VW. En sådan bil var den första bilen jag körde och då var jag 15 år, och det var vinter och på en skogsväg med mycket snö. Det gick åt skogen men slutade bra. Jag var rent omöjlig när jag väl en gång suttit bakom ratten. Glad var jag för olovlig körning, och glad blir jag idag när jag finner gamla bilvrak i skogen.
 Nästan lika glad blev  jag när jag såg att vintergrönan hade lyckats blomma med en blomma förra vintern.
Än mer gladare blev jag när den här trädkryparen satte sig på fönsterkarmen. Den satt där så länge att jag hann ta fram kameran och ta ett foto, och det är inte ofta det händer mig för någon fågelfotograf det är jag inte.
Tur att livet kan bjuda på så många saker som gör mig glad.

24 kommentarer:

Marja sa...

Ja, det finns en massa saker att glädjas över i livet. Fin bild på den vackra trädkryparen! :)

Oliver sa...

Fina bilder! Den första, med kommentarer, väcker många minnen. Själv var min första bil en Opel Olympia årsmodell -49. Min tredje bil var en blå bubbla -56:a. Det var mycket glädje med den bilen, men också mycket jobb. Jag kallade den Särrimner, efter galten i Valhall. Ofta slaktades den på kvällen för att återuppstå morgonen därefter.

Monica sa...

Tre fina glädjeämnen, gillar alla med ett litet
plus för fågeln dom är inte så lätta att få bilder på;-)
Ha en skön lördagkväll

Åke sa...

Många glädjande saker du visar upp! MIn första bil vid 17 års ålder var en Bubbla årsmodell 70. Det där kan vara en 66-67:a kanske... Men vad synd den bara står och rostar. Jo det ska bli härligt att få bygga till en matsal...

Katarina Cinnamon sa...

Fina glädjebilder och fågeln är ju hur söt som helst

Tony sa...

För mig blev det ett par relativt nya bubblor (ett par år gamla) när jag fick körkort. Jag var inte lika tuff som du som körde bil olovligt, det blev bara moppe olagligt :-)

Anna-Karin sa...

Vackra bilder i din triss. Häftigt att fågeln satt kvar - oftast hinner man ju aldrig få fram kameran.

Birgitta Rudenius sa...

Verkligen en fin triss som ger läsaren glädje också :)
https://budapestcityphoto.wordpress.com/2014/11/22/happiness/

ulla laiho sa...

Min pappa hade en sådan VW och några träningsturer blev det innan jag tog mitt körkort. Vintergrönan har blommat om denna höst - det har ju varit så ovanligt varmt. Underbar fågelbild - jag kommer inte heller att bli någon fågelfotograf. De sitter inte stilla tillräckligt nära och tillräckligt länge.

Violen sa...

Tur att man kan glädjas över både smått och stort! Trädkryparen är helt underbar, tur att du hann få fram kameran! Vår första bil var en "bubbla", den lärde jag mig köra bil! Blir lite nostalgisk när jag ser den rostiga bilen!
Trevlig helg!

Veiken sa...

Det finns så oerhört mycket att glädjas över. Det gäller bara att se det! Bilen på fågeln är suveränt fångad!

Gammelsmurfen sa...

Sista bilden ger också mig glädje!

Laika sa...

Det är verkligen tur att livet har så många glädjeämnen att bjuda på :) Härliga bilder

Aina E sa...

Fina trissbilder! Jag gillar den första allra bäst. Äldre bilar gör mig alltid glad :)

Anneli - A'la Foto sa...

Härliga bilder på saker som även jag blir glad över! Speciellt skulle jag ha blivit jätteglad om jag fick den chansen du fick med den fina fågeln! Grattis! Nu kan du absolut kalla dig fågelfotograf! ;)

Nukke sa...

Oj den där lilla fågeln och bilen o blomman. De är alla sådana saker som jag också kan tänka att vara glad över. Jag liksom ser världen i bilder och det är sådana lilla stunder i bilder som ger glädje ( du förstår vad jag menar ) Jag är glad över dina vackra bilder !!!

Spanaren sa...

Glädjande vackra bilder med mycket ljus i *tack*
Såg något om en bubbla och massa miljoner via telefonen och Aftonbladet ... men jag läste inte det. Tänkte på det då jag ser denna bubbla :-) Ha en bra dag /kram

mammakero sa...

Även jag har massor av saker som får glädjen att hoppa i hjärtat. Igår var en sån dag, då solen sken från en klarblå himmel för första gången på flera veckor! Det låg frost i skuggan och solens strålar värmde frosten så luften fylldes av vattenånga, som glittrade i massor av färger!
Min första bil var en blå bubbla. Den gick inte så fort och jag var glad om jag kom upp i 80 km/t i nerförsbacke och medvind...! Nostalgi! Glädje!

Marit Johansson sa...

Det gäller att glädjas åt det lilla, så är det.. fin triss!

Axart sa...

Fina bilder och suverän bild på trädkryparen, de är inte så lätta hinna fota.
AX

Barbro S sa...

Ja, så ljuvligt, du beskriver det så bra. Bilvrak i skogen kanske inte är så kul men den här var ju hur söt som helst så jag förstår din glädje, Härliga bilder!

Vi i Kasperian sa...

Första bilen en liten Austin A35 för hundra år sedan eller så. Körkortet sprillans nytt, men bilen lite mer begagnad. Nästa var en bubbla.
Men bilvrak i skogen blir jag inte det minsta glad över, det måste jag erkänna.
Fin triss i alla fall, hehe, med extra plus för lilla fågeln.
Berit E

entomtastankar sa...

Mycket glädje i dina kort!

Freja sa...

Fina saker att glädja sig åt!

Copyrightskyddade bilder