lördag 1 november 2014

Triss i ljus och mörker



Jag har valt att visa tre olika motiv på temat. En avblommad anemon,  solnedgång över sjön Salen och en vit tulpan i en glasvas. Alla bilderna är från arkivet då jag inte har den minsta lust att ta mig ut med kameran denna disiga och regniga eftermiddag. Till på köpet är det släktforskning som gäller i helgen den tid jag har över. Något som jag inte vill avstå från men inte heller vill jag avstå från trissen den här omgången. Trevlig helg önskar jag er alla.

19 kommentarer:

Violen sa...

Härlig triss, vilka fina bilder du hittade i arkivet! Här är det också regnigt och grått så jag tog också till arkivet!
Trevlig helg!

Göran sa...

Vilka vackra bilder!

Scaniatjejen sa...

Ljuvliga bilder, gör absolut ingenting att de kommer från arkivet! Fantastiskt snyggt med trädets siluett mot den vackra himlen! Hoppas släktforskningen går bra och att helgen i allmänhet blir trevlig! Tack igen för din röst på mig i fototriss!=)

christinapictures sa...

Härliga bilder! Jag tycker speciellt om den avblommade anemonen! Ha en skön helg!

Heidi sa...

Vilka fina bilder!!

Kiki Freese sa...

Snygg mix. Gillar helt klart anemonen.
/Kiki

Monica sa...

Min favorit blir trädet som gör sej så bra
med solens färger som bakgrund
Ha en skön kväll

Veiken sa...

Vackert! Alla tre bilderna är suveräna! Kanske ett litet plus för den vita tulpanen!

Tillbaka i Göteborg sa...

Ja, man behöver inte gå utanför dörren för att hitta fina bilder. Dina bilder är vackra och solnedgången över sjön är den vackraste.

Eva Trillian sa...

Vackra bilder - vart och ett!

Jenny sa...

Vilka fina bilder. Jag gillar speciellt trädet.

Cecilia Artista sa...

Fin triss! Tänk att anemonen nästan är lika vacker utan kronblad!
Vacker bild på trädet och solnedgången.
Lycka till med släktforskningen!

cissi sa...

Du hittade bilder till en fin triss i ditt arkiv! Hoppas det gått framåt, eller rättare sagt bakåt med släktforskningen under dagen. :)

Spanaren sa...

Fina trissar och den första bilden är så vacker och berör mig på ett bra sätt/kram

Lajke sa...

Väldigt fina bilder du också! Tack för kommentaren!

/Rebecca

Per-Anders sa...

Jättefina bilder alla tre. Snyggt ljus på den tredje bilden.

Jenny sa...

Fantastiska bilder, den första blev min favorit!

Anni sa...

Tulpanen är så otroligt vacker men jag tror att jag faller mest för anemonresterna ändå. Snacka om att åldras med skönhet!

Åke sa...

Lyckad triss i ljus du bjuder på :) Jag tog också arkivbilder förutom en från dagen före, regnet höll i sig hela dagen...