fredag 5 december 2014

Livets krydda - Lucka 6


Kryddor finns i mängder, och tur är det för smaker är så viktigt. 
Hur gott är det inte att känna doften från sitt kryddskåp eller kryddburk. Själv brukar jag ibland öppna min stora burk med kryddor, och bara lukta och känna in alla aromerna. Här en sked med chiliflakes som jag brukar använda om än inte i massor men den kryddar rätter så fint. Det där lilla extra.  
Vilken tur att någon kan skapa kryddblandningar och smaker så vi alla kan njuta av dem.
Kryddor i livet är också att tala med vänner och släkt om aktuella ting.  Det är en av livets kryddor
Kryddor är för mig även att pyssla i hemmet och göra någon annan människa glad.
Hur skulle livet se ut om inte kryddor fanns? 
Vad kryddar ditt liv?

5 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Det här med livets kryddor tål att tänka på!

Freja sa...

Ingefära är en av mina favoritkryddor, både på mat, desserter och i drycker! Nyttigt och gott!

Violen sa...

Kryddor kan sätta piff på både maten och livet, men bäst att bruka dem i lagom mängd! Fin bild med chiliflakes i skeden, påminner mig om att min burk är nästan tom!
Ha en skön lördag!

Monica sa...

Vilken läcker bild, ja chili får man se upp med;-)
Ha en skön andra advent

Anneli - A'la Foto sa...

Ja, tänk vad tråkigt livet skulle vara utan kryddor! Fin bild som illusterar detta! :)

Ha en skön andra advent!

Copyrightskyddade bilder