onsdag 3 december 2014

Lucka 3

Idag är det den tredje december, och julruschen har inte startat än. Jag tänker mer på varför vi firar jul. I år tar jag det lugnt och bara begrundar och är.
Gud har mycket att säga oss, men han kan inte göra sig hörd i allt oväsen vi åstadkommer inom och runt omkring oss. Att lyssna är möjligt för den som är tyst. Det är bara i tystnaden vi riktigt kan komma till oss själva.
Idag är jag i tystnad - hur förhåller du dig till julen?
Här är julens små Nissar i grön juletid i tystnad vid vägkanten.

5 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Sällar mig till din tystnad och ser på stressen i omgivningen från en plats av lugn ;)

Freja sa...

Vilken söt tomtefamilj!

Jag är inte troende, så gud talar aldrig till mig. Det är en av anledningarna att jag inte firar jul, för det är en kristen helg. Eller borde i alla fall vara det, all kommersialism gör mig illamående, och har verkligen ingenting med julens budskap enligt den kristna tron att göra. Jag tänker på hur Jesus körde ut månglarna ur templet och undrar vad han tyckt om julhandeln... "till hans ära"...

Anneli - A'la Foto sa...

Men se där....där står de nissarna! :) SÅ fint! :) Jag tycker om tiden innan, som nu! Utsmyckningarna, ljuset, granen med kulorna, förberedelsen, bakningen, saffran och juldofter. Julafton har jag alltid mått dåligt av men det börjar avmattas och nu är det en dag som alla andra! Den kommer och den går! Nästan omärkt!

Ezter sa...

Vi tar det mest lugnt inför julen!

Kiki Freese sa...

Fin stämningsfulla nissar som arbetar i tystnad.
/Kiki

Copyrightskyddade bilder