tisdag 2 december 2014

Lucka Nr 2


Änglar finns de?
Ja om det tvistar många. Själv kan jag berätta, att en ängel räddade min mor en gång på 30 talet. Hon hade det mycket svårt i sin fosterfamilj, och efter en tuff misshandel rymde hon rakt ut i skogen i mörka natten, och visste inte var hon var. men plötsligt stod där en ängel och sa: jag ska visa dig vägen. Så blev det och fram kom de till en större gård där de tog hand om mor tills vidare. Hon fick ett bra hem till slut. Hon kunde aldrig glömma detta tillfälle, och hon sa alltid att det finns änglar. Jag kan i alla fall skriva under på att det finns människor som är ljuvliga och goda som änglar, och det räcker för mig. Inte bara i juletid utan alla dagar.
Hos Anneli kan du hitta fler luckor att öppna.

2 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

Låter härligt om änglar skulle finnas! Du har helt rätt i att mänskliga, vänliga änglar finns och det är bra! Vacker bild bjuder du på! :)

Eva Trillian sa...

Vilken upplevelse! Härligt att läsa!