söndag 25 januari 2015

Bokorigami

Min helg bestod mestadels av pyssel, och jag är nöjd.  Pärmarna på boken är av ett grönt vävt material, varför jag tyckte det passade med gröna pärlor som fanns i mina gömmor. Tänk att jag hade kvar dem för jag brukar inte spara på något som gått sönder. Det är första gången som jag gjort blommor i origami. Däremot har jag vikit en bok tidigare, och har en på G till. Det är mycket roligt, men lite för ansträngande för min söndriga nacke. Jag får ta det lite försiktigare i framtiden om jag fortsätter med denna hobby, vilket är troligt för det är så trevligt, och tiden går så fort när man håller på med roliga ting.

 Jag passade, även på att fotografera den snygga hackspetten som åt av godsakerna utanför fönstret. Lite vaksam var den, men jag stod precis stilla och vips hade jag en bild till.
Det här var min helg förutom att jag tagit hand om ett nyskjutet rådjur så jag får väl anse, att jag har gjort mig förtjänt av en helt fri söndag att njuta av att bara vara.

14 kommentarer:

Heidi sa...

vilket litet konstverk du har skapat! jättevackert!

du är verkligen duktig på att ta fina fågelbilder!

Monica o Jacob sa...

Härligt och fint pyssel:-)
Har väldigt lite fåglar här i år men det beror nog på förtätningen man har skövlat mycket skog;-(

Rantamor sa...

Så underbart snyggt du har gjort med boken, nu blev jag riktigt nyfiken, hur i alla sina dar gör du ???
Snyggt.

Tjingelingen från Rantamor.

Eva Trillian sa...

Så kreativt! Förstår att du tycker det är roligt - det gäller bara att hitta ett sätt som passar både kreativiteten och nacken!
Praktexempel på hackspett :) Jag gillar dem!

Christer Holm sa...

Helt underbart och fint att titta på ....

Anni sa...

Vilket hantverk - riktigt, riktigt snyggt med det gröna som pricken över i!

Sophia sa...

Wow, snyggt du har vikt! Och fina bilder på hackspetten också!

Husbilen-Ellen sa...

Så kreativt och fint!! Elisabeth

Ezter sa...

Aha, nu fattar jag. Har en kompis som börjat vika böcker, men bara runda sidor liksom. Då är det väl detta hon är på väg mot :) Jag förstod inte vitsen när hon berättade...

HelenTh sa...

Vilket vackert pyssel du gjort! Jag har själv gjort en ros av en gammal bok i helgen, men den ska jag visa på en annan blogg så småningom. Det är otroligt roligt att skapa konstverk av gamla böcker så jag förstår att du vill fortsätta med det. Ta det lite försiktigt bara så inte nacken blir sämre.

juanna sa...

Med kreativitet är du född!! O hackspetten blir närd.

Caroline sa...

Vilket konstverk!

Freja sa...

Jag jobbar med mig själv när det gäller bokkonst. Det är superfint, och det finns många böcker därute som inte alls är läsvärda längre och mycket väl passar till det här, men det svider ändå i min bokslukarsjäl att använfa böcker till nått annat än att just sluka dem ;-)

Åke sa...

Att titta på både hackspett och rådjur har jag också gjort. Det är så avkopplande, nu lade jag in hackspetten i trissen... Mycket fina bilder du bjuder upp med i Helg bilden :)