onsdag 14 januari 2015

Högt upp i det blå

Javisst kan måsarna nå upp till höga höjder. Den här var högt ovan trädtopparna, och höjder är annars inget för mig som är höjdrädd, men trots det har jag varit uppe i en hög kran med brandkåren när de hade visning en gång. Då var jag med ett bonusbarn för inte kunde jag visa att jag var höjdrädd när hon vill jag skulle följa med upp. Det var bara att se glad ut och följa med. Det svajade en del och hon tyckte det var lite otäckt ,och det tyckte jag med men ner kom vi och nu vet jag att jag vågar.
Den som vågar han vinner.
Temat den här veckan är Nå upp

7 kommentarer:

Annemor sa...

Så vakkert. Jeg fikk lyst til å sveve der oppe, sammen med fuglen.
Ha en flott kveld.
Mormor

Eva Trillian sa...

Väldigt symbolisk för känslan av frihet! Vacker!

Hanna sa...

Har även jag svårt för höga höjder, men ibland önskar man att man kunde flyga som den där måsen och se allt det vackra nere på marken. Fint tolkat!

Ingrid sa...

Fin bild på måsen där du på ett bra sätt illustrerar höjder dit vi inte kan nå.
Tack för din kommentar och ha en skön helg!

Violen sa...

Tänk om man kunde sväva så där! Snygg bild som ger mig känsla av frihet!
Trevlig helg!

Anki-itte sa...

Höjdrädd är jag också och blev "lurad" av goda vänner att gå nerför en otäck trappa. Det kändes bra efteråt att jag gjorde det.

Anni sa...

Ibland är det bra att göra läskiga saker med barn för då får man inte avslöja sin rädsla och så är man så stolt efteråt att man klarade det!

Copyrightskyddade bilder