torsdag 12 februari 2015

Gammaldags rosor

Just nu känns det som om jag längtar oerhört mycket till våren även om det innebär nysningar och rinnande näsa och ögon. Jag minns tidigt i somras när jag fotade den här gammaldags rosen vid husknuten på det gamla torpet. Jag kan inte annat än tycka den är ljuvlig i sin enkelhet. 
Jag är förtjust i gamla väderbitna byggnader och speciellt om det fortfarande finns liv i den gamla torparrosen, som de fattiga hade som prydnad.
Klicka på länken och kika in hos de andra vad de gillar idag.

10 kommentarer:

Violen sa...

Härlig bild som ger hopp om en ny vår och sommar! Visst är rosorna ljuvliga!

Annemor sa...

Så vakker "torparrosen" er. Enkel og elegant.
HA en trivelig kveld. :)

Stare Ström sa...

Jag känner doften av dem!
Svar: Nejdå, stenen ligger kvar. Det är bara för dig att gå och hämta den! Jag har släpat hem alldeles för många stenar i mina dar så numera nöjer jag mig med att ta en bild av dem!

Beppan sa...

Fantastiskt vacker ros! Gör sig så bar mot husväggen dessutom.

Eva Trillian sa...

Vacker ros!
Tiden går rätt fort ändå - så snart är vi där igen:)

Anneli - A'la Foto sa...

En fin ros! Min mamma har någon liknande men den gillar jag inte alls för den tål inte alls regn eller blåst så så fort vädret är annat än sol blir den så ful direkt! Men när det är soligt och allt går bra blommar den i överdåd! :)
Du skriver att du avverkat två ringar i vitguld med brillor. Vad betyder det? Blir nyfiken och vad jag ser framför mig är två ringar som ser ut som glasögon men jag tror inte du menar så...eller?

Marit Johansson sa...

Jag instämmer :)

LarsIngvar sa...

Som du skriver, gamla byggnader kan vara väldigt intressanta. Det finns hur mycket motiv som helst att hitta. Jag längtar också till våren, när snön försvinner och det börjar knoppas i markerna.
Ha en bra dag.

Kiki Freese sa...

Fattig eller rik, mycket vacker rosbuske. Luktar säkert gott dessutom.
/Kiki

Anni sa...

Åh, jag längtar också - och slipper tackolov allt vad nysningar och kli heter.

Copyrightskyddade bilder