söndag 15 februari 2015

Helgbilden

Helgen för min del har varit lugn för jag har inte varit helt kurant efter min förkylning som satte in ordentligt förra helgen. Jag har tittar runt på You Tube efter en pappersros som jag tyckte om. Till slut fann jag en som jag testvek. Den blev inte riktigt till belåtenhet, men träning ger färdighet, och nästa kommer att bli bättre.

Sedan har jag försökt få lite ordning på bildarkivet, och då fann jag en fönstertittare. Inte vem som helst utan en trädkrypare. Den tittade in till mig förra året, men har inte kommit tillbaka.
Ja så har min helg varit. Inte den trevligaste men jag har trots allt fått lite gjort så jag är nöjd ändå. Om alla dagar vore toppen skulle jag inte uppskatta när det verkligen händer något speciellt kul. 
En trevlig vecka önskar jag er.

11 kommentarer:

Violen sa...

Så sant, alla helger kan inte vara toppen. Själv går jag på sparlåga, har fortfarande svårt med tidsomställningen efter resan.
Ha en skön söndagskväll!

Susanne Johansson sa...

Vilken fin ros! Hur gör du den? effektfullt med tidnings papper eller vad du har använt. jag menar att det är text mönster på rosen. Trädkrypare är så fina. Roligt och annorlunda att han tittade in i ditt fönster. Du bor väl inte i ett trä? :) Men kanske i ett trähus?
Själv brukar jag ha taljoxar eller blåmesar som kikar in.

Monica sa...

Skönt att du kryat på dej, fin ros
Ja nog är det roligt alltid när man får så fint fågelbesök.
Vilken fin bild
Ha det bra

Eva Trillian sa...

En del helger blir inte riktigt som man vill ... men det låter som du gjort det bästa av den i alla fall :)
Krya på dig och ha en fin start på nya veckan!

HelenTh sa...

Så trist att vara förkyld, jag låg hemma under veckan men har återhämtat mig lagom till helgen. Hoppas du snart är bättre och får en bra vecka!

ulla laiho sa...

Jag går på sparlåga hela vintern. Har nästan gått i ide. Tur att det finns böcker att njuta av.

Rosen ser riktigt fin ut även om du inte är helt nöjd.

Caroline sa...

Hoppas du snart blir piggare :)

Stare Ström sa...

Vilket fint oväntat besök!

BP sa...

Alltså den där rosen är ju kanooooon. Gillar faktiskt inte "riktiga" rosor, men den här är riktigt cool tycker jag.
Å fönstertittaren är en toppen bild. Roligt med sådana kompisar:-)

Är också förkyld och hostar ihjäl mig under nätterna - precis som hälften av den svenska befolkningen just nu. Krya på dig nu!

juanna sa...

Tycker rosen ser fin ut !! men det kan ju vara vinkeln. Ovanligt beteende från en trädkrypare, kanske var den inte riktigt frisk.. men att du hann med o ta bilden! - det var snabbt jobbat! o vi får se den i närbild i stället för att den blir mindre o mindre på väg uppför i träden.

Annemor sa...

God tirsdagskveld.
Mormor

Copyrightskyddade bilder