måndag 6 april 2015

Helgbilden

 Min helg har gått i lugnets tecken. En liten resa till Öland tur och retur. Tvättat bilen och den blev ju blank och fin efter vinterns strapatser.
 Ett besök på en loppis, och priserna börjar stiga på loppisarna tycker jag mig märka. Kitteln som är ett utmärkt val när man skall till Blåkulla kostade 325 kronor så den fick stå kvar. 
Påskliljan har slagit ut till max och den får vara med på ett hörn som avslutning på påsken. Mitt ris och påskpynt har jag städat bort idag. 
Dagen har avslutats med brödbakning och promenad i det vackra vädret, och i morgon börjar vardagen. Den ser jag fram emot för nu börjar Yogan igen.
En fin vecka önskar jag er alla.

9 kommentarer:

BP sa...

Så du älskar också Cittrar! Det gör vi med. Har haft tre Citroën fast de var grön resp. vit. Nu har vi en Peugeot och den är röd:-)

Våra påskliljor rök dom också idag. Gillar inte när dom blir bruna och vattnet börjar lukta illa;-)

Jpp - jobb imorgon igen. Helt ok... tror jag;)

Eva Trillian sa...

Fina bilder från en ledig helg :) Tvätta bilen ja - DET får bli nästa helgs syssla!

Monica sa...

Vilken söt liten bil, den emaljerade kaffekannan skulle jag nog inte kunna motstå.
Ha det bra;-)

ulla laiho sa...

Ska börja idag och plocka bort en del pynt. Påskrisen får stå kvar. Grannen klippte sin häggmispelhäck för ett tag sedan och jag använde grenar av den till mitt ris. Det börjar bli blomknoppar nu så det kan bli vackert om de slår ut.

Violen sa...

Kul att du har gjort din Cittra ren och fin så att den glänser i vårsolen! Vi har en grå och fördelen med den är att damm och smuts inte syns så bra!
Jag tycker också att det är skönt att påskhelgen är över!
Ha en skön tisdag!

Lottisen sa...

Làter som en riktigt bra helg!

Mias Mix sa...

Verkar som om du haft en skön påsk med god mat, spelat kort etc. Loppis kan vara kul, speciellt när man gör fynd :)Och tvätta bilen skulle jag verkligen behöva.

Marit JOhansson sa...

Tuffa tjejer kör röda bilar har jag hört :)

Nett sa...

Åh, är de så dyra de kittlarna. Jag har en här hemma. Då får jag hålla hårt i den :)