söndag 24 maj 2015

Blomster och plantering

Helgen har gått i lugnets tecken. Långpromenad i soligt väder.  Det är bäst att passa på för än har det inte varit så varmt och soligt. På promenaden hade jag tyvärr inte min kamera med mig och blev lite sur när  jag fann en aurorafjäril och bara hade mobilen med mig. Men bättre den än ingen alls.
Äntligen har jag sett bin och de surrande ordentligt och brydde sig inte om mig alls även om jag blev lite närgången
Aurorafjäril som satt stilla men jag blev så till mig att jag skakade :-)
Här har dagisbarnen varit framme med färg.
Fru Flugsvamp tror jag visst det är.
Kärrviol
Tamarilloblomma. Ja nu blir det till att byta kruka, och pollinera den, och hoppas att minst en blomma till slår ut så det går att borsta dem. När det går mot sensommar så kanske jag kan visa en frukt.

12 kommentarer:

Violen sa...

Skönt med en lugn helg utan måsten! Vackra bilder, några av den med extra sting när dagisbarnen har gått loss!

KajsaLisa sa...

Fina blommor, men jag fastnade mest för dom roliga stenarna.

Ezter sa...

Fina bilder! Visst är det härligt med allt som blommar nu!?

Anonym sa...

Fantastiskt fina bilder och vilken spännande fjäril!!

Eva Trillian sa...

Ljusa fina helgbilder :) Gillar stengubbarna :) Och fjärilen - det blev ju en riktigt bra bild!

Annette sa...

Aurorafjäril? En sådan har jag aldrig någonsin sett. Är de vanliga? Måste googla på det. Fina bilder hur som helst!

Caroline sa...

Tycker det vart bra bilder fastän du hade glömt kameran hemma, men förstår känslan.
Jag är ju valet och kvalet att lämna kameran hemma till helgen när vi ska till Stockholm och klara mig med mobilen bara, vi får väl se...

Husbilen-Ellen sa...

Aurorafjäril tror jag inte jag sett tidigare. Tamarilloblomma var också främmande för mig. Kul att lära något nytt! Elisabeth

Barbro sa...

Med så duktiga dagisbarn med pensel blir det ju en fröjd att gå långpromenad.
Jag tror inte jag sett någon Aurorafjäril men de kanske inte finns här uppe. Men kärrviol finns men har inte blommat än. Endast min lilla tuva vid bron, med blåsippor. Såg idag att de har sprickfärdiga knoppar.

Monica sa...

Vilka härliga helgbilder.
Ja lyckan är när objekten sitter still:-)
Lycka till med Tamarillon.
Ha en skön dag

Stare Ström sa...

Spännande med tamarillo! Hoppas du kan lyckas få fram frukt.

Anette sa...

Åh, så nydelige bilder! Håper den kommende uken blir like fin for deg som helgen har vært :)