söndag 10 maj 2015

Moln

Mitt val blir tre olika molntyper
Tyvärr är himlen idag enfärgad i grått och det ger inga vackra molnformationer så det fick bli arkivet från i somras och höstas
 Den här dagen var mycket het och molnen var så tunna att de inte skuggade nämnvärt.
 Här var det också varmt och skönt vid midsommar, men det svalkade lite och molnen gav finfin skugga.
Här var det sent på kvällen, och lite kallare med en måne som lyste vackert en höstkväll. Ja det var riktigt vackert då man kunde se hur molnen seglade förbi för månljuset var så starkt.

9 kommentarer:

Violen sa...

Snygg triss! På sommaren är det skönt om molnen skuggar lite i värmen!
Ha en skön söndagseftermiddag!

dahlia sa...

Moln kan ha miljontals skepnader...ganska spännande,

Sista bilden var häftig tycker jag

Vi i Kasperian sa...

Från idyll till - ja till vaddå?
Jag tror visst att kvällen på sista bilden var vacker - men stämningen i bilden får det att rysa lite lätt i mig... något spöklikt lurar där ... ;)
Jättefin bild! Ja, hela trissen förstås.
Berit E

Caroline sa...

Fina bilder!
Fick bli arkivbilder för min del också, riktigt gråväder idag...

Eva Trillian sa...

Tre fina varianter på temat! Svårt att inte gilla mittenbilden lite extra!

Monica sa...

Fina molnbilder, den sista blir min favorit.
Ha en skön kväll:-)

entomtastankar sa...

Sista bilden är helt underbar!

Emelie sa...

Det ser så härligt ut, första bilden vid vattnet, och midsommarbilden. Men jag tycker sista bilden var riktigt häftig - gillar när månen belyser molnen! :)

Spanaren sa...

Så fina molnformationer.
Varje bild berättar något *snyggt*
/kram

Copyrightskyddade bilder