onsdag 24 juni 2015

Efterfestlikt

Många i vårt avlånga land känner sig nog utslagna, dock inte lika vackert utslagna som rosen. Själv brukar jag inte numera de drycker som gör människan utslagen. Det finns så mycket annat gott att inmundiga som jag väljer. Jag vet att vissa rätter gör sig utmärkt med lite vin, och en nubbe till sillen är finemang, och det är fint för dem som så önskar. Förr ville inte jag vara utan detta, men numera får jag tänka på hälsan för allergi av de ädla dryckerna  är inte kul. Får jag det blir jag utslagen

6 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Nydeleg rose !
Det går godt an å nyte god mat utan vin, og helsa er det viktigaste.
Ha ein fin onsdag og takk for flott kommentar hos meg :)

Lotta sa...

Vilken underbar bild och fin text! Må så gott! Kram Lotta

Violen sa...

Underbar rosa ros som är på väg att slå ut!
Klokt att överlag hålla sig borta från det man inte mår bra av! Själv fick jag akta mig för jordgubbar under många år men nu kan jag som väl är äta lite utan att bli utslagen.
Ha en bra dag!

BP sa...

Vilken toppen tolkning både vad gäller bild och text!
Nu är jag inte allergisk mot alkohol, men dricker inte sprit heller - undantag en Mojito när det är riktigt varmt. Å det är det ju bara utomlands. Håller mig till vittvin (tål inte rött) och öl.

Anni sa...

Ljuvligt romantisk ros! Bra att du kommit underfund med det många borde fatta - att man mår bättre utan (för mycket) alkohol. Sa jag, mitt i vinlandet Borgougne ...

Kiki Freese sa...

Mycket fick du med i detta fyndiga inlägg på temat. Gilla bildem därtill.
/Kik