söndag 28 juni 2015

Helgbilden

 Helgen bestod av en liten tur med kameran. 
Lite ängsblommar som är som finast just nu. Här en ängsvädd med besökare.
 I bokskogen i Diö fann jag en lönn som jag inte kunde motstå att fotografera i motljus. 
Någon annan sorts vädd tror jag nog det här är. De här är riktigt blå till skillnad från ängsvädden. Kanske är det åkervädd? Numera börjar namnen på växterna försvinna i mitt minne.
På fredagen var jag på Buskisteater på logen utanför Agunnaryd. Riktigt duktiga var de i farsen Svindlande affärer som utspelade sig 1985. En tid jag minns mycket väl och hade hur kul som helst, varför det var extra roligt att se hur de spetsade till det. Jag bjuder på ett litet smakprov:-)

11 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Fina sommarblomster! Nu gäller det att hinna med med kameran ute i naturen!

Violen sa...

Vackra bilder från naturen! Kul med lite buskis ibland så man får ett ordentligt skratt! Vilken fin helg du har haft!

amo sin blogg sa...

Så flotte bilde du viser.
Flnk fotograf !
Ha ei fin sommarveke.

BP sa...

Bilden med lönnen är helt underbar!
Sedan är jag impad över dina kunskaper vad gäller växter/blommor.
Å du, om man får tro SMHI så delar jag med mig av lite värme till dig redan imorgon. Ja solen får du också ta över. Sedan ska det ju bli riktig sommar både hos dig och mig senare i veckan. I believe when I see it som min make brukar säga;-)

Husbilen-Ellen sa...

Så vackra naturbilder!! Elisabeth

Pialotta sa...

Här har du verkligen fått till det ... så bra jobbat :) Å Jag som bloggade förra veckans tema, då jag för en gång skull bloggade ..

Barbro sa...

Härliga färger på dina ängsblommor. Den undre ängsvädden ser ut lite som blåklint. Det är inga av dina växter eller lönn växer här, de är nog inte härdiga nog.
Undras om lönnbladet var blött eller om det bara blev så där häftigt?

Anonym sa...

Fint! hälsningar syrran

Mias Mix sa...

Kul med teater och vilka fina blomster! Jag är urusel på namn och hade gissat på Blåklint på sista blå blomman.
Ha en fin vecka!

Monica sa...

Vilka underbara sommarbilder snyggt fotade;-)
Ha en skön kväll:-)

Anni sa...

Vilka ljuva sommarblommor! Det är stort att se det lilla!