söndag 14 juni 2015

På upptäcktsfärd i gränsbygd.

Då var det dags att visa vad jag gjort i helgen. Det var fint väder, och då är det bästa att passa på att åka en liten runda i omgivningarna.
Just den här helgen var det mycket på G så det var inte svårt att välja.
 Första stoppet blev i Diö där det var festligheter för stora och små. Själv tog jag lite att äta hos Nikki´s för att orka åka vidare....
 ...men dessförinnan försökte jag mig på lite smygfotografering av folk som besökte festplatsen.....

.... vidare till Älmhult...där Älmhults GK firade 40 årsjubileum så ett litet stopp på golfbanan med omnejd fick det bli. Här är det en bild från driving range. Många var det som provade på att slå några bollar. Dock inte jag för då vete gudarna hur det skulle gått med ryggen.
 På restaurangen skulle det serveras helstekt gris. Nåja halvstekt då...
...och i  skuggan en bit därifrån låg en Highland cattle kalv och idisslade. Hornen har en annan lutning än hos de vuxna.
Som ni ser är det skillnad i storlek och lutning. Inte skulle jag vilja gå nära den här för den stirrade inte vänligt på mig.
Lite senare letade jag mig ut i skogarna runt Älmhult, och vad fann jag där om inte Stig Prebéus (i mitten). Mannen som samlar  autografer som han sedan tatuerar på kroppen. Här flankeras han av (till vänster) Lasse Sigfridsson som grundade Lasse Stefanz orkester, och (till höger) Tobias Chilli  trollkarl, jonglör och akrobat.
Ja det var en heldag som heter duga.

På söndagen fick jag hjälp att sätta upp hyllan som jag tillverkat. Den blev precis som jag önskade. Den är lite skev, men vad gör det för det är hantverk, och att göra något själv det är bara så kul. Någon hade önskemål att jag visade den när den var på plats men minns inte vem. Så här är den klappat och klart.

17 kommentarer:

Violen sa...

Kul att få se din hylla! Tror det var jag som ville se den i färdigt skick! Vilken härlig, aktiv helg du har haft! Roligt att du lägger ut så många bilder!

Eva Trillian sa...

Ja, nu är helgerna fulla av begivenheter - men till skillnad från dig tycker jag det är svårt att välja ibland :)

Monica sa...

Ser ut att ha varit en omväxlande helg, vilka fina bilder.
Golf har jag aldrig provat på, men det kanske är kul.
Vilken fin hylla den skulle jag inte tacka nej till
Ha en skön kväll

ulla laiho sa...

Du har hunnit med många trevligheter under helgen även om en del stirrat lite väl mycket. Jag tror Highland Cattle är ganska godmodiga djur men jag skulle inte gå för nära i alla fall. Hyllan är verkligen lyckad.

Stare Ström sa...

Det var en väldigt aktiv helg!

Mias Mix sa...

Superfin hylla! Den kan du vara nöjd med :) Och en skön fartfylld helg :) Jättesöta kossor!

Ezter sa...

Vilken rolig och aktiv helg du haft!

Beppan sa...

Fullspäckad med trevligheter ser jag!
Hyllan pryder verkligen sin plats - snyggt!!

Annemor sa...

En travel og morsom helg, virker det som Og hyllen ble flott.
Ha en deilig kveld.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2015/06/14/helgbilden-hos-marit-2/

KajsaLisa sa...

Du hann med mycket kul i helgen, fina bilder.

Anneli - A'la Foto sa...

Jag gillar verkligen de där kossorna. De är så söta men jag blir förvånad över att den vuxna tycks sakna den långa pälsen!!
Vilken vacker hylla du gjort! Och prytt den jättefint! Snygg inredningsdetalj!

Hanna sa...

Vilken trevlig helg, där hade jag gärna varit med, fina bilder blev det. Hyllan blev ju toppen och vackra saker har du på den också :-)

Anni sa...

Så mycket du hann och vilken bra blandning det blev! Snyggt med hyllan också, gissar att du känner dig nöjd.

enklaknep - inspiration för briljanta bloggare sa...

Det ser verkligen ut som du har haft en super mysig helg!

Ha en fantastisk dag

Barbro sa...

Intressant folk du mötte, det är alltid kul att få med dom på bild också.
De där kossorna, Highländarna, är söta. Men jag vill helst möta dem lite på håll för de ser en aning grymma ut med sina stickhorn. Men den lilla där, ser verkligen inte farlig ut - än!

Fru Eriksson sa...

Sååå mysigt & fint ♡ ...
/Kram

Annette sa...

Härligt inlägg! Fastnade för dina bilder på Highland cattle, jag är så såld på dem ♥ Jag hade ingen aning om att hornen ändrar sig med tiden, så nu har jag lärt mig något nytt igen, tack för det!