torsdag 2 juli 2015

Pastellrosa Akleja

Uti vår hage där växa blå bär.

Kom hjärtans fröjd!
Vill du mig något så träffas vi där.
Kom liljor och akvileja, kom rosor och saliveja!
Kom ljuva krusmynta, kom hjärtans fröjd!
#
Jag gillar blommor, och det har jag alltid gjort. Det kommer jag säkert att göra livet ut. De förgyller vardagen för oss, och de flesta doftar ljuvligt medans andra inte doftar alls, men då är de kanske desto vackrare att se på ,och det är fint det med för även ögat vill ha sitt.


Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IngaBearbetningar 4.0 Internationell Licens.

12 kommentarer:

Violen sa...

En vacker och skir sommarblomma! Skön färg också! På den tiden vi hade trädgård fanns det aklejor i olika färger!

Monica sa...

Dom är så fina, växer vilt vid
vägkanten här vid huset.
Snyggt foto, ha en skön kväll:-)

Annemor sa...

Så vakker akeleie.
Blomster gjør godt, både ville og "tamme".
Ha en deilig kveld.
Mormor

Beppan sa...

Vacker skapelse.
Och snyggt fångad :-)

Marit Johansson sa...

Snygg bild, jag uppskattar också blommor även om det inte direkt är något intresse..

Marie i Skrifvarstugan sa...

Så fint foto ! Härlig färg på den som du presenterat. Verkligen en somrig blomma som man kan gilla !

Hanna sa...

Mycket vackert. Gillar att den är lite klockformad, ger extra charm. Gillar blommor jag med, har bara sådana problem med att få dem att överleva. Har redan fått slänga en Petunia på balkongen, tror jag vattnade för mycket. Fyllde 40 förra veckan och fick en massa fina snittblommor, det har varit en fröjd här hemma att njuta av dem, så länge de levde :-)

BP sa...

Gillar också blommor, helst vilda ute i naturen som alla tycker att de är ogräs.
Å vet du vad, tycker det är så roligt med att blommor doftar/inte gör det. Tycker du inte att det är konstigt att riktigt vackra blommor (exempelvis novemberkaktus, löjtnantshjärta) inte doftar alls. De borde dom göra tycker jag;-)

Louisette sa...

Wonderfull, greeting from Belgium,with a hot hot weather.

Mias Mix sa...

Så somrigt och vackert!!

Anni sa...

Akleja är en favorit, jag försöker få de mörkblå att sprida sig men får bara ljusrosa. En som besökte mig på Öppna Trädgårdar hade det precis tvärtom, bara de blå som spred sig och inte de rosa!

Och tänk att det finns de som tycker att aklejan är ett ogräs!

amo sin blogg sa...

Vidunderleg vakker blomst.
Og koseleg å høyre den sangen igjen.
Blomster gir mykje glede, dei trosser regn og kulde og viser seg fram for alle som vil sjå.

Copyrightskyddade bilder