tisdag 7 juli 2015

Veteranjeep


Sysselsättning är temat idag, och då väljer jag att köra bil för det älskar jag. Ja nu är det inte vilken modernitet som helst utan en Jeep från 1952 där inget är synkroniserat och ingen servo någonstans. Kopplingspedalen måste ända ner i botten så starka ben är ett måste. 
Växlingen är inte så lätt, men det går om man tar i och är bestämd, med risk för att få värk i handleden, vilket jag fick när jag körde den. 
Nu har jag i alla fall testat något nytt för en sådan har jag inte kört förut, och testa nya saker det gillar jag verkligen. Det ryckte och lät lite i början, men skam den som ger sig. Det gör inte jag. Kämpaglöden den sitter som en "smäck"
En trevlig vecka, och tack till dig som håller i fotokedjan.

10 kommentarer:

Mias Mix sa...

Vad roligt att få prova köra en sån gammal fin bil :)

BP sa...

Nu är jag såååååå himla avis på dig! Älskar också att köra bil och att ratta den jeepen skulle jag kunna dööööööö för, jag lovar:-)))))))

Älskar dessa gamla "skönheter" som har just DET som moderna bilar faktiskt inte alltid har om jag ska vara ärlig. Tror nog att du håller med mig där.

Violen sa...

Oj så kul! Tufft av dig att inte ge upp, trägen vinner!

Annemor sa...

En skillelig oppstset Willys. Lekker.
Passe armer og ben :)
Ha en fin dag.
Mormor

Hanna sa...

Ser kul ut! Men jag har inget körkort, så det skulle bli alltför farligt om jag provade. ��������

Hanna sa...

Men så spännande! Ser ut som en riktigt kul bil att köra, mina tankar går till amerikanska krigsfilmer och dylikt och det står ju U.S army på den. Då var du en rolig erfarenhet rikare. Ha det gott!

Hanneles bokparadis sa...

tänk, i Kvinnliga Bilkåren kanske får man köra såna.

Monica sa...

En sådan vill jag ha och åka omkring i
det skulle onekligen imponera på en del,
den är riktigt snygg;-)
Den får mej att tänka på min favoritfilm
Kellys Hjältar.
Ha en skön kväll

Stare Ström sa...

Det var tufft gjort av dig!

Paula i pörtet sa...

Häftig och kul sysselsättning, den bilen var inte fy skam. Annars låter din beskrivning nästan som den bil jag fick köra i bilskolan för hundra år sedan, ingen servo där heller.
Ha en trevlig helg!