söndag 16 augusti 2015

Lite av varje

 Tiden rusar iväg, och det är åter söndag och dags för Marits helgbild. 
Det blev en helg med mycket sol och värme, och för en gångs skull uppskattade jag detta. 
På lördagen åkte vi till IKEA för att där möta upp sonen med hustru för att hjälpa dem att få hem sina möbler. Det blir en hel del pyssel när man flyttar till större boning och behöver fler  möbler.

 På söndagen blev det lite vilodag med en tur till loppisen som ligger nästgårds. Vägen dit slingrar sig genom ett grönt böljande landskap, och en vacker natur med små och stora stugor.
Jag tror, att jag har visat den här stugan i höstskrud en gång, men den tål att visas upp även i sommarkläder. Den ligger på en liten udde i Ryssbysjön som vi passerade på väg till loppisen. 
Idag hade jag bestämt att det blir inget inköp för min del, men jag hade visst fel den här gången med för det är inte (suck) första gången jag tänker så här. Jag tog inte ens med börsen in, men se det hade moatjén så det var inga problem där.
En gammal låda med glaslock som jag har tänkt att hänga på väggen efter lite moderering inuti. En hylla och så har jag vips ett litet tittskåp där jag kan ha mina  minsta prylar på väggen. Så fick jag då ett litet sensommarprojekt.  Jag skall visa det när det blir klart. Ooops vad glaset var smutsigt, men det skall jag råda bot på innan jag hänger upp det.

Tjingeling

13 kommentarer:

Violen sa...

Skönt med en helg som har utrymme för lite av varje! Verkar farligt att gå på loppis om man inte vill köpa något nytt men ditt skåp är riktigt sött!

Kiki Freese sa...

Visst är det väl kul att fynda på loppis, fast man inget ska ha.
/kiki

Mias Mix sa...

Kul att göra egna tittskåp. Och så vackert stugan ligger! Helt underbart!

Anni sa...

Ikea och loppis samma helg - se det var en bra helg, det! Jag ser fram emot att få se skåpet färdigt!

BP sa...

Lite av varje är nog verkligen en passande rubrik - eller mycket av varje kanske hae suttit ännu bättre;-

Det där tittskåpet du köpte på loppisen är helt suverän. Å som jag känner mig själv, vilket jat gör ganska väl, så hade jag slagit till där jag med. Så mycket roligt man kan göra med det. Ska bli hur kul som helst att se va du gjorde med det:-)

Barbro sa...

Fina bilder med inslag av bök och stök och jag log igenkännande åt den lilla Mazda-gubben. Mammas LUJ:en var en Mazda med en likadan nyckel. Båda två finns kvar fortfarande, fast nu kör hon Volvo.

Annette sa...

Så roligt med det blivande tittskåpet! Pyssel av olika slag är alltid roligt :) Jag har en liten träask med metallspänne här hemma som väntar på att kläs in och göras om till en presentask, det är min plan. Ser fram mot bilder på hur ditt tittskåp blev!

Malin / Inte vego, men sa...

Ni föräldrar är helt fantastiska! Ska också flytta snart, och vet inte vad jag skulle gjort om inte mor och far kunde hjälpa mej med flytten. Fint att du fick tid åt dej själv också, med loppisbesök och pyssel!

Hanna sa...

Åååh, loppisfynd är ju faktiskt som roligast när man hittar något som man egentligen inte tänkt sig. Jättefin låda, hade gärna hittat en sådan jag med :-) Jag var på loppis i lördags och hittade massor med fina gamla saker, men tyvärr har jag ingen plats för dem här hemma...

Stare Ström sa...

Fin gammal låda! Den kan du säkert göra något trevligt av.

Anonym sa...

Trevligt du har haft det i helgen och vad fint att få se två älskade ungdomar i bloggen, kanske blir loppisfyndet en present till de två? Du brukar ju vara händig med att fixa till grejor du köper.
Kram Yvster

Anonym sa...

Snyggt! Var hittar man en sån Mazdagubbe ? CJ

KajsaLisa sa...

Tur att paketen är platta. Stugan var mysig och låg fint placerad.