söndag 30 augusti 2015

På språng med Blogger i mobilen


Då har jag blivit modern och kan numera blogga från mobilen. Det här är det första  försöket med många bilder, och det funkar ganska bra, men jag har fått gå in, och redigera lite i datorn vid hemkomsten innan publicering för bilderna låg huller om buller.

Helgen har gått i lugnets tecken med en liten loppistur, vilket inte är så dumt.
Vi fann ett gammalt bord som kommer väl till pass i trädgården. Lite patina men efter blästring av benen blir det hur chickt som helst....
...ja och så parasollet såklart och några matchande stolar  till så är det riktigt modernt...
...tror jag
..och titta titta här och titta titta där ,och vad finner jag väl här?
Jo i Rottne fann jag en verkstad som skulle kunna meka med min bil. En gammal anrik verkstad med Citroen som specialitet.
Jo just så Citroen är det jag kör, och inte vilken som helst utan den allra minsta.
Här stod också en gammal Citroen DS 19 med registreringsskyltar från Frankrikde som är dess hemland. Den välkända gamla "Paddan"som den kallades för och inte att förväxla med den paddan vi kopplar upp mot internet.
Loggan var stor, och satt på ett containertak. Lite väl stor att ha på bilen:-) men har säkert prytt en Citroenförsäljares lokal en gång.
Här är det bara till att köra in, men inte är det gratis, och förhoppningsvis behövs inga reparationer än. Till hösten blir det besiktning av min lilla bil, och jag tror och hoppas den klarar testet med glans min lilla Fransyska.


Ja då har ni fått titta in på min helg, och då också fått se sneda och dåliga bilder som är helt och hållet oshoppade sånär som på beskärning. Inte så dumt det där att kunna lägga in ett inlägg direkt via appen i mobilen. 
Jag har hur som helst inga ambitioner  längre att ta konstnärliga bilder utan de får bli som det blir, och de som har bra kameror och är duktiga på bilder ja deras foton får jag njuta av istället. 
Till sist...
..knyter jag ihop veckan med
min ambition att prova på nya saker med jämna mellanrum och då har jag lyckats med det i augusti också. Ganska hyfsat men bilderna är lite huller om buller.
Nästa månad ja det är en annan fråga. Jag har ingen som helst aning, men något hoppas jag att jag kan hitte på...
Bloggat direkt från mobilen.
Inger
Helgbilden

15 kommentarer:

Lotta B ..ღ sa...

Har inte vågat blogga från mobilen ännu. Är väl lite omodern i det läget.
Loppis som är så kul. Bordet ska du vara rädd om tror det är ett av de mest kända märken inom trädgårdsmöbler, grythyttan googla på det så får du se att du gjort ett super fynd.
Fina foton du är en duktig fotograf.
Ha de gott.

Violen sa...

Då har vi inte bara loppis gemensamt utan också Citroën! Har haft en rad olika modeller och krympt dem med åren. Just nu en C4 men jag tyckte bättre om C:5an.
Låter tufft att blogga direkt från mobilen. Tycker dina bilder är helt OK men ibland ställer man onödigt stora krav på sig själv.
Ha en skön kväll!

Susanne Johansson sa...

Vilken Padda! Den var läcker! Jag går ofta på loppis med och alltid kommer jag hem med något fynd.

Mias Mix sa...

Både nyttigt och roligt att prova på nya saker. Och att blogga från mobilen kan ju vara väldigt praktiskt. Jag hade en period när jag provade minst ett nytt recept varje vecka, ska nog prova det igen :)
Hoppas din bil klarar sig ifrån farbror bildoktor!

Hanna sa...

Vad skoj med loppis, var själv ute och fyndade i går. Hela mitt hem är mer eller mindre inrett med loppisfynd, är väldigt förtjust i 50-70-talsprylar. Kul med verkstaden, brukar fota sådana gamla gobitar jag med :-)

Anni sa...

Ibland fungerar det bra att blogga från mobilen, ibland är det helt hopplöst. Jag tycker att du fixade det bra! Och så kul med loppis, det gillar jag.

BP sa...

Citroën - ja, jag tackar! Hra också kört Cittra i många år tills jag bytte till Peugeot. Älskar Cittros, speciellt dom från 1980-talet. De är ju såååå läckra. Tänke om de kunde konstruera sådan gamla godingar idag igen. Men det är ju som modet - allt återkommer inom 20-40 år. Så vem vt:-)

BP sa...

VA!!! Har Calees på hönet bytt namn????? Det visste jag inte. Hoppas att de nya ägarna håller samma klass som "Classe".

Å allt vad heter migranter gör mig inte bara ledsen utan otroligt orolig. Hur kommer det att sluta - om deet någonsin gör det...

Monica sa...

Härligt med nostalgi, dags att leta upp
en loppis det är ju så roligt att gå
omkring och botanisera där;-)
Paddan kommer man ju ihåg, tyckte den
var ful men det är den ju inte man
ändras med åren;-)
Ha det bra

Kiki Freese sa...

Läcker litet märke du har på din bil, som jag naturligtvis blir nyfiken på att få se i sin helhet.
Varför Citroen?
Kul att du lyckats så bra med ditt första mobilinlägg, ser jättebra ut tycker jag.
Nu väntar sepmtember, ja nästan ivarjefall!
/Kiki

nattsyrransphoto sa...

Vilket härligt reportage du bjuder på!!

Annette sa...

Och jag som kör bilder naturella hela tiden, jag har tänkt att jag äntligen skall komma till skott och lära mig photoshop :)

Kul med bilder direkt från mobiltelefonen, som visar bättre hur det verkligen är, man blir väldigt ofta lurad av shoppade bilder, särskilt från olika resmål. Kul med bilden på paddan! Inte snygg, ledsen, men inte min smak ;) Men cool! Och jag tittade faktiskt på en "sitt-och-träng" häromveckan, och ja, det kanske lutar åt en sådan :)

Beppan sa...

Härlig bildserie från din helg!
Blogga fån mobilen - inget jag med mina klumpiga fingrar vågar mig på. Är så rädd att klicka fel....

Anonym sa...

Trevligt skrivet och vad kul med alla "sittochträngs"-bilderna!
Yvster

Anonym sa...

Snygga motiv Du hittat! Paddan var häftig, längesen jag såg den :)
/Kerstin A

Copyrightskyddade bilder