torsdag 13 augusti 2015

Shopping

Nu menar jag inte vanlig shopping trots att jag gillar det väldigt mycket utan photoshopping.
Det här fotot tyckte jag kunde passa att shoppa till lite.
  Ett lite råare stuk, och jag vet att jag kunde göra det förut i gamla photoshop, men se jag mindes inte hur jag gjorde hur jag än försökte. 
Nu har jag CS6 och det ser inte likadant ut så det blev till att använda ett fotoprogram på nätet, vilket inte är lika kul. Så jag får ta ledigt från bloggandet en vecka eller två och lära mig lite från Moderskeppet så jag kan använda funktionerna i fotoprogrammet.
I helgen tittar jag in hos er andra för att se vad ni gillar idag.

7 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Kan inte låta bli att skratta lite (= mycket) här. Undrar nämligen vilken version av PS du jobbade med innan. Har också CS6 och svor (ganska högt) över uppgraderingen från CS 5.5 som jag hade på mitt jobb.
Vet inte om du har samma "abonnemang" hos Adobe som jag, men i mitt fall laddas det ned uppdateringar stup i kvarten så... Men ok då, jag använder ju inte så många funktioner i programmet eftersom jag inte är en fotobloggare som du, men det räcker kan jag säga;-)

Lycka till med Moderskeppet. Du måste bara berätta hur det går för dig!

Lotta B ..ღ sa...

Photoshopping gjorde jag mycket förr när jag gick i skolan (som vuxen 50 år) men tröttnade efter ett tag och nu vet jag inte ens hur man gör. Kul bild du fixat med iaf. Ha de gott kära bloggvän.

Anneli - A'la Foto sa...

Ja det är det mest störande när man uppgraderar att man måste börja från början igen ett litet tag! När jag uppgraderade skedde något med texten så när jag skriver i photoshop så skriver det baklänges vilket är väldigt irriterande och förvirrande! :(

En underbar bild som är snyggt reddad nu men kan absolut bli råare ändå! Det är så roligt att leka med bilder! :)

Violen sa...

Utmanande att byta redigeringsprogram! Jag började med ett nytt i mars men då bröt jag armen så det projektet är vilande och jag kör vidare med mitt invanda. Moderskeppet är toppenbra tycker jag!
Lycka till, hoppas du snart kommer tillbaka!

Monica sa...

Vilken läcker bild, gillar lampskärmen:-)
Har bara redigeringsprogram som följer med
kameran, vet inte om jag skulle orka lära mej något nytt.
Ja det är Sture mitt på risten
Ha en skön helg;-)

Anonym sa...

Hejsa, duktig du är som kan fotoshoppa! Kul bild!
Yvster

Stare Ström sa...

Det är absolut den sortens shopping jag gillar bäst! :-)

Copyrightskyddade bilder