torsdag 20 augusti 2015

Teknikska prylar

Jag gillar att fotoshoppa, men har inte riktigt lärt mig hur det funkar. Många är recepten och här är ett. Jag tar gärna emot tips och råd så var inte rädda att komma med ris och ros.
En fotoshoppad bild som är tagen med mobilkameran. Bakgrunden är fd Stålgjuteriet, och det som jag ville ha i fokus var kranen som jag inte kunde slita mig ifrån. Intressant att se hur armen arbetade och vips var mobilen framme och jag fick en paus i promenerandet, och som grädde på moset gillar jag tekniska prylar i arbete.

9 kommentarer:

Mias Mix sa...

Kan inte komma med så många åsikter då jag inte har photoshop. Har ett enkelt gratisprogram där man kan beskära, ändra till svartvitt, sätta runt ramar etc. Bilden i sig är läcker med den långa kranen i arbete!

Violen sa...

Kan inte komma med råd och tips men jag tycker bilden är OK! Min mobil är i det närmaste antik och har ingen kamera så jag vet inte vad man kan begära. Det tar alltid lite tid att få till det med redigeringen men huvudsaken är att man har roligt under tiden man lär sig!

Kiki Freese sa...

Kranen med den lååååååånga armen ser helt galen ut, förstår att den tog din uppmärksamhet i anspråk.
/Kiki

BP sa...

Hahaha! Du och jag verkar gilla gilla kranar. Å det är då inte många tjejer som gör - inte killar heller för den delen antar jag;-)

Gissar att du spegelvände bilderna och är dom bilda en "båge". Det hade jag absolut inte klarat med tanke på bakgrunden. F*n hur duktig du är.

Å eftersom jag älskar tegelbyggnader OCH kranar så förstår du säkert att jag ÄLSKAR bilden också:-)

BP sa...

Glömde ju säga: det enda jag använder i PS är alla "auto"-funktioner. Är inte duktig på PS alls, så tyvärr kan jag inte ge dig några tips. Sorry.

Marit Johansson sa...

Den bilden passar verkligen att redigeras på det sättet. Hård miljö, hård redigering :)

Monica sa...

Har inte PS utan bara kamerans gratisprogram:-)
Vilken läcker bild den når långt kranen.
Ha en skön helg

Hanna sa...

Jag trodde faktiskt vid första anblicken att du letat på en gammal bild som du visade. Jättefint redigerat, även jag gillar att fota i industriella miljöer, speciellt också om de är gamla. Kranen är jättehäftig och man undrar ju lite vad den gör. Ett tips vid redigering är att använda sig av färgkurvor, med dem kan man få mycket djup och stadga i bilden, bara att leka lite fram och tillbaka tills man är nöjd. Ha det bra!

Anni sa...

Vilken häftig kran, snacka om att föraren visste vad han gjorde. Jag förstår att du stannade och såg på!
Fotoshopping ägnar jag mig inte åt. Kanske ljusar upp en bild eller beskär dem, men inget annat. Känner att det är svårt nog att hinna med allt i livet som det är ...

Copyrightskyddade bilder