onsdag 2 september 2015

Fönstertittare..

..gillar jag inte. 
Just precis en sådan här goding bet mig i pekfingret när jag var barn, och sedan dess har jag inte gillat småkryp. 
Jag minns att jag blev så besviken för jag hade alltid så god hand med de minsta av våra småkryp. Samlade dem och matade dem och studerade dem utan att göra dem illa. De blev utsläppta efter en stund, och den här ville jag såklart studera närmare men se det ville inte korsspindeln så den bet till ordentligt.
Kort och gott I like idag, att den här hängde utanpå mitt fönster.  Säkert finns där en koloni för trots att jag- just det- dödade den så kommer det fler.

8 kommentarer:

Monica sa...

Spindlar är inget för mej, just korsspindlar
har jag hört kan hoppa på en tur jag inte
visste det när jag makrofotade en.

Den är precis lagom stor och tung och får plats
i fickan, kommer nog att trivas med den.
Ha en skön kväll;-)

Lotta sa...

Jag slipper också gärna dessa djur. Vi har massor av dem och de smutsar verkligen ner alla fönster, inte kul alls men bilden var fin.

Stare Ström sa...

Inte ska du ta död på en sådan vacker filur! Klart den bits- i försvar!

Anni sa...

Jag har också blivit biten av en korsspindel, men de är okej så länge de är utomhus, tycker jag. Värre är det med de gigantiska husspindlarna här inne ...

Violen sa...

Fönstertittare har nog inte så många vänner och inte korsspindeln heller! Trots allt är det bättre att den håller sig utanför fönstret än att den kryper omkring inomhus! Fin bild på en liten fuling!

Beppan sa...

Spännande att studera på betryggande avstånd i alla fall!

BP sa...

Grrrrrrrr. Alltså jag avskr småkryp, men har ingen spindelfobi som tur är med tanke på din bild.
Å med tanke på att du verkar vara en "småkrypsälskare" så kan jag bara säga att den och allt annat småkryp dött hos mig - på stubben alltså. Maken min däremot räddar dom och "befriar" dom...

Paula i pörtet sa...

Min dotter har spindelfobi, det hade jag när jag var yngre, men av någon anledning har jag inte det längre, kanske för att jag bott på landet i gamla hus med allehanda kryp, men förtjust är jag inte heller Vad jag vet har jag aldrig blivit biten av en spindel, huva