tisdag 1 september 2015

Liv

Caféliv
Det är så populärt numera att gå på som vi sa förr "gå på lokal". 
Själv har jag anammat detta sätt att umgås för jag vill ju vara modern, och hänga med allt det nya spännande som händer mitt framför ögonen på mig. Allt nytt vill jag prova på för att testa nya saker det är så kul och ger mig så mycket tillbaka.
Den här lilla familjen får därför bli mitt bidrag till veckans tema  liv.
Visst ser det både avslappnat och trevligt ut. En familj där sonen sitter precis som ungdomar gör. De hänger lite slarvigt över bordet med armbågarna uppe. Jag minns själv hur jag var i ungdomen, lite som en trasdocka i lederna. Numera stel som en pinne och skulle nog behöva det där populära Vitaepro. 
Det är också ett av mina trevande första försök att våga fotografera människor i olika miljöer. Jag har dålig erfarenhet av folk som har misstyckt så fort jag har tagit fram kameran, men jag har löst detta på ett sätt som funkar för mig. Precis som i reklamen för Vitaepro funkar för mig - f......
Ps. ni som ville se lådan som jag fyndade på loppis kan gå 
HIT

Tisdagstema

9 kommentarer:

Mias Mix sa...

En jättehärlig bild! Speglar verkligen hur det är. Jag är också feg att fota människor men övar mer och mer. Och vågar t.o.m. fråga folk ibland :)

Paula i pörtet sa...

Hej, snyggt svartvitt foto. Liv är ett vitt begrepp man kan tolka på tusentals vis. I din bild tycker jag att både cafeét men framför allt att umgås över generationsgränser är tydliga tecken på modernt liv. Hoppas jag....numera umgås jag med människor i alla åldrar, det ger livet en extra dimension!

BP sa...

Tycker du lyckades utomordentligt att fånga en typisk "scen" på ett fik. Ledigt och egentligen inte enligt uppförandereglerna jag är uppväxt med. Men precis som du sitter jag numera också i en "modern" ställning. Man vill ju inte vara mossig, eller hur!?

Skåpet är suveränt! Å du har verkligen löst upphängningen perfekt. Älskar sådana klenoder eller om man så vill - den bästa återvinningen som finns!

Violen sa...

Toppenbild som visar lite av livet"på lokal". Bra val att ha den i svartvitt! Jag känner mig inte helt bekväm med att fotografera människor men försöker ändå ibland! Konstigt nog går det lättare när jag är utomlands.
Kul att du visar skåpet! Det har du då verkligen hanterat varligt och fyllt med spännande saker!

Stare Ström sa...

Fint fångat familjen!

Svar: Eftersom familjen rörhöna bor i en damm i närheten passerar jag ofta, och gärna där. Jag hoppas kunna följa dem. Men de är allt rörligare. Lite inlägg då och då om deras liv har jag tänkt mig!

amo sin blogg sa...

Så fint bilde du har tatt.
Godt situasjonsbilde.
Skapet ditt er kjempefint. Der har du virkelig gjort eit skoop '

LarsIngvar sa...

Jag tror att många har svårt att fotografera okända personer, jag är en av dom.
Din bild är jättebra, du har lyckats att få en fin gråskala i bilden. Stämningen är avslappnad och ledig.
Ha en bra dag.

Cecilia Artista sa...

Trevligt med caféliv och träffa vänner.
I Spanien så umgås man sällan hemma utan det är mest på barerna och restaurangerna. Det blir socialt på ett helt annat sätt än här hemma. Och sen bidrar värmen förstås till det positiva!

Annette sa...

Underbar bild! Att den är i svartvitt ger ännu mer känsla. Gillar den verkligen. Nu måste jag titta på hur lådan blev!

Copyrightskyddade bilder